Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

BMW X3 I. generace (E83) (2003 – 2010): Profil ojetiny

BMW X3 I. generace (E83) (2003 – 2010): Profil ojetiny

Celkem to ujde

52 %

169 999 – 490 000 Kč v 13 inzerátech

Zobrazit nabídky
BMW X3 2009

Podrobný profil ojetiny

BMW X3 I. generace (E83) (2003 – 2010): Profil ojetiny

Klady a zápory

BMW X3 I. generace (E83) (2003 – 2010): Profil ojetiny

  • Výborné jízdní vlastnosti na silnici
  • Kultivované a spolehlivé benzínové šestiválce
  • Inteligentně pracující pohon 4x4
  • Dobrý výhled vpřed a do stran díky vyšší pozici sezení
  • Přesné řízení, dobré brzdy
  • Image značky
  • X3 první generace má „prkenný“ podvozek a v kombinaci s diesely i poměrně velkou hlučnost
  • U čtyřválcových dieselů vyrobených po r. 2007 (motory N47) hrozí riziko hlučného, rozladěného rozvodového mechanismu a dokonce i drahé výměny klikové hřídele (opotřebená rozeta pohonu rozvodů je její součástí)
  • Pozvolná ztráta chladící kapaliny může u dieselů N47 znamenat prasklý blok motoru – velmi drahá oprava a obtížné dokazování skryté vady
  • U verzí 3.0d/150 kW byla použita poddimenzovaná pětistupňová automatická převodovka, její životnost je podstatně nižší než u pozdějších 6st. verzí
  • Hodně zatěžované kusy mohou mít opotřebené lamely mezinápravové spojky xDrive, ta byla v průběhu života X3 několikrát modifikována
  • Navzdory pohonu 4x4 se X3 příliš nehodí do terénu

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

BMW X3 I. generace (E83) (2003 – 2010): Profil ojetiny

První generace BMW X3 ještě částečně technicky vychází z BMW řady 3 E46, což se kladně projevuje například na stabilitě jednodušeji řešené elektroinstalace.

Ačkoliv tento model nebyl vnějšími rozměry o mnoho menší než první X5, díky nižší hmotnosti a výrazně tužšímu odpružení působil jízdně mnohem agilnějším dojmem – s trochou nadsázky jde o bavorskou „trojku“ s vyšším posezem a 95% úrovní jízdních schopností klasického sedanu. Odvrácenou stranou mince nečekané sportovnosti tohoto SUV je nízký jízdní komfort, daný prkenným odpružením (u verzí se sportovním paketem dotaženým do extrému). Moc pohodlná nejsou ani plochá a tuhá zadní sedadla.

Čtěte také: BMW řady 5 E60 (2003 – 2010): Profil ojetiny

Velkou kritiku sklidil tento model za úroveň použitých interiérových materiálů, které se mírně zlepšily až po modernizaci v létě 2006.

Všechny verze první generace X3 mají pohon všech kol, realizovaný inteligentně pracující vícelamelovou spojkou s elektromechanickým ovládáním (vypínací páka ovládaná elektromotorem). Při koupi ojetiny zkontrolujte funkčnost předního pohonu, zmíněná spojka není příliš předimenzovaná a zvláště u hodně vytěžovaných kusů se rychle odporoučela.

Terénní schopnosti auta nejsou limitovány ani tak nedostatkem trakce, jako nižší světlou výškou a „silničně“ koncipovaným podvozkem. Zejména v přední nápravě rychle vznikají vůle.

Při výběru pohonných jednotek upřednostněte šestiválcové benzínové verze. Zde jsou ještě naposledy bez problémového přímého vstřiku HPI. Pozor na dvoulitrové diesely řady N47, které se objevily v roce 2007. Kromě vyššího výkonu a nižší spotřeby přinesly ne zcela spolehlivé řešení rozvodového mechanismu s občasnou nutností vyměnit spolu s volným řetězem i drahou klikovou hřídel s poškozeným ozubením. K tomu ještě hrozí rizikem těžce diagnostikovatelného prasknutí bloku motoru v prostoru mezi válci. Symptomem závady je velmi pozvolné ztrácení chladící kapaliny, což kupující obvykle nemá možnost vysledovat.

Čtěte také: BMW řady 3 E46 (1998 – 2007): Profil ojetiny

Třílitrové diesely nejsou špatné, stejně jako u dvoulitrových však překvapuje jejich hlučnost – u jiných modelů BMW s obdobnou motorizací takřka neznámá. Pozor na 150kW verzi v kombinaci s automatickou převodovkou. Ta zde byla ještě původní pětistupňová od GM a vyznačuje se celkově nízkou životností. Pozdější šestistupňové skříně od ZF snesly i 580 N.m vrcholné dvouturbové verze 3.0sd (později označené jako xDrive 35d), i u nich však bylo třeba měnit převodový olej, což výrobce taktně zamlčel. Pokud ji dobrý servis nebo uvědomělý majitel z vlastní vůle nenechal vyměnit, těžko se na takovou převodovku můžete u ojetiny spolehnout.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Motory

BMW X3 I. generace (E83) (2003 – 2010): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

2.5si/xDrive 25i/ 160 kW

Novější šestiválec o objemu 2,5 litru poskytuje výborný mix kultivovanosti, dostatečného výkonu, spolehlivosti a akceptovatelné spotřeby (kolem 10 litrů). Proti dieselům je coby ojetina levnější, mívá méně najeto a navzdory několika moderním prvkům konstrukce (hořčíko-hliníkový blok, variabilní zdvih ventilů Valvetronic) nehrozí drahými závadami. Výhodou je ještě původní bezproblémové nepřímé vstřikování do sacího potrubí.

Typické závady

BMW X3 I. generace (E83) (2003 – 2010): Profil ojetiny

  • Slepnoucí světlomety (zmatnění krycích plexiskel)
  • Vůle v přední nápravě
  • Prasklé výfukové svody (naftové šestiválce)
  • Závady ventilace klikové skříně
  • Opotřebený dvouhmotový setrvačník (čtyřválcové diesely)
  • Závady automatických převodovek (5 st. verze u 3.0d/150 kW)
  • Porucha turbodmychadla nebo jeho regulace (nejčastěji čtyřválcové diesely se 130 kW a dvouturbové 3.0 sd/35d)
  • Hluk z oblasti rozvodů, nedostatečné napnutí řetězu (dvoulitrové diesely po roce 2007)
  • Ztráta chladící kapaliny v důsledku prasknutí bloku motoru v prostoru mezi válci (2.0d po roce 2007)
  • Závady zapalovacích cívek (benzínové verze)
  • Závady EGR ventilů (diesely)
  • Problémy s filtrem pevných částic (více jeté diesely, obvykle z důvodu závady na snímači teploty nebo tlaku)
  • Opotřebení lamel v mezinápravové spojce xDrive (více zatěžované kusy)

Hodnocení

BMW X3 I. generace (E83) (2003 – 2010): Profil ojetiny

Jízda

Parádní

Kvalita

Slušná

Praktičnost

Slušná

Komfort

Bídný

Celk. náklady

Žádná sláva

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Celkem to ujde

52 %

Konkurenční modely

BMW X3 I. generace (E83) (2003 – 2010): Profil ojetiny

Audi Q5 2012

Audi Q5 (2008 – dosud): Profil ojetiny

SUV / Offroad

? %

zatím nehodnoceno

429 000 – 1 089 999 Kč v 11 inzerátech

mercedes-benz_glk-klasse_2008

Mercedes-Benz GLK (X204) (2008 – 2015): Profil ojetiny

SUV / Offroad

? %

zatím nehodnoceno

Volkswagen-Tiguan_2008

Volkswagen Tiguan I. generace (2007 – 2016): Profil ojetiny

SUV / Offroad

80 %

hodnotil 1 majitel

68 %

hodnocení redakce

270 000 – 600 000 Kč v 29 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

BMW X3 I. generace (E83) (2003 – 2010): Profil ojetiny

BMW X3 2,0 d,ČR,Xenony,serv.kniha

2008 127 900

349 877 Kč

AUTOHITY CZ s.r.o. Ostrava - Vítkovice

? %

zatím nehodnoceno

BMW X3 3,0 D* nová převodovka *

2004 225 770

219 900 Kč

Autocentrum TOZDA s.r.o. Jablonec nad Nisou

? %

zatím nehodnoceno

BMW X3 3.0i LPG Full Výbav M.Packet

2005 148 000

256 999 Kč

Expresscar Praha 9

? %

zatím nehodnoceno

BMW X3 2.0D X-Drive M-PAKET S.KNIHA

2007 166 700

259 999 Kč

AUTOHVĚZDY Olomouc - Holice

? %

zatím nehodnoceno

BMW X3 4×4 2.0 d 110kW manuál XENONY

2005 226 400

198 000 Kč

Martin Truxa Autobazar Litovel

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

BMW X3 I. generace (E83) (2003 – 2010): Profil ojetiny

Jízda

Dokonalá

Kvalita

Parádní

Praktičnost

Parádní

Komfort

Slušný

Celk. náklady

Nízké

Majitelé hodnotí

Skvělá koupě

80 %

Majitelé hodnotí

Celkem 1 recenze

Adam Zeman před 2 týdny
xDrive30d 160 kW Motorizace
2005 Rok výroby
80 000 km najeto při koupi

80 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • Jazdne vlastnosti
  • Radost za volantom (aj v 12. roku veku je to stale zabavnejsie auto nez mnohe moderne modely inych znaciek)
  • Motor (zatah medzi 1400 a 2600 otackami je navykovy, da sa vytacat v manualnom mode za ucelom zabavy)
  • Prevodovka (6st. automat - inteligentne brzdenie motorom, max. vyuzitie sily 6 valcov, riaditelnost plynom)
  • Volant a cit v riadeni (nieje to ideal, ale velky volant s tazkym vhodom ma svoje caro)
  • Na SUV velmi dobry posed za volantom
  • Dobre davkovatelne brzdy
  • Stabilita vo vyssich rychlostiach
  • Relativne dobra spotreba (min. 7,5; ale max - autobahn - neprekroci 9l
  • Dostatok priestoru v interieri
  • Dobre zakladne audio
  • Vyborna viditelnost (velke okna, male stlpiky)
  • Dizajn (jasny podpis chrisa bangla, ktory bol svojho casu rozporuplny, ale v spravnej farbe casom zreje do krasy na rozdiel od x5)
  • Jazdny komfort
  • Kvalita plastov v interieri
  • Malo odkladacich priestorov (napr uplne zbytocne chybaju kapsy na zadnej strane prednych sedadiel)
  • Kombinacia jazdneho komfortu a tvrdsich, aj ked priestrannych, zadnych sedadiel
  • Vyrazny aerodynamicky hluk pri 160+ km/h
  • Nejasna kombinacia autom. a manual. klimy
  • Dizajn (nestastne naspecifikovane varianty mozu byt vyrazne nepritazlive)
  • xdrive obcas “cuka” pri dlhotrvajucej max akceleracii (napr. pripajanie na dialnicu)
  • Aerodynamika - vyrazne citit pri 170+ km/h

O voze

Je to perfektne rodinne univerzalne auto. Dostali sme sa pon nahodou, ale sme s nim maximalne spokojny. Cestujeme Praha-SK prakticky azdy tyzden a vdaka X3 je to bez problemov, rychlo, usporne a s usmevom. Po pravde si neviem predstavit, ze by sme ju vymenili za auto, ktore nebude mat 6-valec od BMW. Ma svoje muchy (odkladacie priestory,komfort), ale tie casto len zdoraznuju jej charakter a to, preco ju mame radi.

Závady

Prasknuta hadicka ostrekovaca zadneho okna, nefunkcne osvetlenie interieru zadnych sedadiel, chybna sada pruzin (chyba sa neprejavovala, ale prislo sa na nu pocas vymeny predneho tlmica, z ktoreho vytiekol olej). Od cca 180 tis. Km je v interieri na nekvalitnej ceste obcas pocut vrzanie a praskanie.

Další parametry

Stav tachometru nyní: 202 000 km | Servisní náklady ročně: 5 000 Kč | Mimořádné servisní náklady za celou dobu: 25 000 Kč | Prodejce: Soukromá osoba

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?