Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Ford Mondeo III. generace (2000 – 2007): Profil ojetiny

Ford Mondeo III. generace (2000 – 2007): Profil ojetiny

Skvělá koupě

72 %

4 000 – 189 999 Kč v 101 inzerátech

Zobrazit nabídky
Ford Mondeo 2005

Podrobný profil ojetiny

Ford Mondeo III. generace (2000 – 2007): Profil ojetiny

Klady a zápory

Ford Mondeo III. generace (2000 – 2007): Profil ojetiny

  • Podélná prostornost interiéru
  • Rozumné ceny servisu a náhradních dílů (mimo V6)
  • Podvozek s vynikající kombinací komfortu a agility
  • Přesné řízení i řazení
  • Všechny motory s bezproblémovými řetězovými rozvody
  • Dynamické motory V6 a 2.2 TDCi
  • Nízké ceny ojetin
  • Nízká hlučnost (benzínové verze)
  • Mondeo II má úzká přední sedadla. Korpulentnější osoby tak „sedí“ převážně na vyztužených bočnicích, což je opravdu nepříjemné
  • Šestiválcové třílitry mají mělkou olejovou vanu, při sportovnějším způsobu jízdy hrozí vlivem odstředivých sil odlití oleje a přidření motoru
  • I přes řadu průběžných zlepšení mají diesely TDCi proti konkurenci častější problémy se vstřikovacím zařízením. Auto vyžaduje výhradně kvalitní, nejlépe ještě dodatečně aditivovanou naftu
  • Protikorozní ochrana byla navzdory dvanáctileté záruce slabá
  • Nekvalitní kabeláž (zejména oxidující konektory s velkým přechodovým odporem) po letech způsobuje řadu problémů s elektroinstalací
  • U dieselů často dochází k závadám dvouhmotového setrvačníku, situaci ještě zhoršuje plachá charakteristika motorů v nejnižších otáčkách (zejména u dvoulitrů)
  • Jemné chrastění vycházející z benzínových čtyřválců obvykle znamená vychozené uložení vířivých klapek v sacím potrubí. Dlouho neřešená závada může skončit i jejich uvolněním a stržením hlouběji do sacího kanálu

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Ford Mondeo III. generace (2000 – 2007): Profil ojetiny

Za jízdní vlastnosti a podélnou prostornost bylo hranaté Mondeo svého času vynášeno do nebes, coby ojetina však není až tolik atraktivní, což zohledňují i rychle klesající ceny. Prvním problémem je jen průměrná protikorozní ochrana (nejtypičtější místa vzniku rzi jsou spodní hrany dveří a přední část prahů, oprýskávaná odletujícími kamínky), dokonce i v této oblasti výrazněji zlepšené pofaceliftové modely (od 2005) již začínají občas reznout.

Druhým problémem je oprávněně špatná pověst dieselů, které tvořily největší část prodejů. Fordovy vlastní diesely řady Puma jsou mechanicky velmi odolné, téměř neznají opotřebení válců ani problémy s rozvody (ty jsou zde poháněné masívním dvouřadým řetězem), mají však časté problémy se vstřikováním.

Jedinou světlou, ale kvůli nízkému výkonu beztak nedoporučitelnou výjimkou je nejslabší a nejstarší motor 2.0 TDDI ve velmi vzácné výkonové verzi 66 kW. Výkonnější verze s 85 kW už má méně spolehlivou variantu rotačního čerpadla (Bosch VP44), všechny následující commonraily TDCi pak poměrně choulostivé vstřikovací čerpadlo Delphi, citlivé na kvalitu (hlavně dostatečnou mazivost) nafty a nijak zázračně odolné vstřikovače.

I když výrobce na problému průběžně pracoval a někdejší nezvyklá četnost závad vyústila v takřka kompletní a celkem levnou opravitelnost tohoto systému, nepravidelný chod a závady vstřikovacího zařízení jsou dodnes nejčastějším problémem Mondea TDCi (neplést s modelem od r. 2007, který již má stejně označené, ale francouzské diesely 2.0 a 2.2 od PSA).

Benzínové motory jsou mnohem spolehlivější, ze čtyřválců Duratec lze ale doporučit jen větší dvoulitr, který i přes konstrukci shodnou s menším 1.8 nemá tak často problémy se spotřebou oleje u více jetých kusů a překvapivě méně často se u něj projevují problémy se swirl klapkami sacího potrubí.

Přímovstřikový 1.8 SCi by možná nebyl špatnou volbou, není však tak úsporný jak ve své době slibovaly tiskové materiály a navíc má velké množství specifických dílů, jejichž vysoká cena a problematická dostupnost mohou hrát u ojetiny zásadní roli.

Spotřebu hladce běžících šestiválců málokdy stlačíte pod desetilitrovou hranici. Když už, berte raději slabší motor 2.5 V6, který je o něco odolnější než větší třílitr, známý ze sportovní varianty ST220 (i méně vídané 3.0 V6 s výkonem sníženým na 150 kW). Právě třílitry mají po letech největší problém se spotřebou oleje, díky plytké olejové vaně navíc u nich hrozí riziko přidření motoru při sportovní jízdě.

Odolnost podvozku Mondea 2. generace je lehce nadprůměrná, poměrně dobrou životnost vykazují čepy i ložiska kol, občas klepou tyčky stabilizátoru na přední nápravě. Slabším místem je elektroinstalace (mnoho problémů mají na svědomí zoxidované konektory), častější jsou i problémy s nefunkčním zámkem kapoty.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Motory

Ford Mondeo III. generace (2000 – 2007): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

2.0 Duratec

Nenápadný, ale souhrnem vlastností nejlepší motor. Mimo občas uvolněné swirl klapky (nezávislé servisy je naučily demontovat) prakticky nezná žádnou významnější závadu, je tichý, lehký, s velmi širokým rozpětím použitelných otáček a klidnému jezdci dokáže běžně jezdit pod hranicí osmi litrů.

Typické závady

Ford Mondeo III. generace (2000 – 2007): Profil ojetiny

  • Koroze karosérie
  • Závady vstřikovacích čerpadel (TDDi/85 kW a všechny TDCi)
  • Závady vstřikovačů (TDCi, někdy i SCi)
  • Opotřebený dvouhmotový setrvačník (diesely)
  • Závady regulace plnícího tlaku (diesely)
  • Závady swirl klapek v sacím potrubí (1.8 a 2.0 Duratec)
  • Závady automatických převodovek (zejména u TDCi)
  • Závady chlazení u benzínových V6 (obvykle prasklé oběžné kolo vodní pumpy)
  • Selhávající zámek kapoty
  • Závady elektroinstalace (ovládací jednotky automatické klimatizace, centrální zamykání, přístrojový štít, oxidace konektorů)
  • Klepající tyčky stabilizátoru přední nápravy
  • Spotřeba oleje (přirozená vlastnost zdejších motorů V6, zejména většího 3.0)

Hodnocení

Ford Mondeo III. generace (2000 – 2007): Profil ojetiny

Jízda

Parádní

Kvalita

Slušná

Praktičnost

Parádní

Komfort

Slušný

Celk. náklady

Nízké

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Skvělá koupě

72 %

Konkurenční modely

Ford Mondeo III. generace (2000 – 2007): Profil ojetiny

Citroen C5 2003

Citroën C5 I. generace (2001 – 2008): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

34 000 – 249 000 Kč v 31 inzerátech

opel_vectra_2002

Opel Vectra III. generace (2002 – 2008): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan

100 %

hodnotil 1 majitel

68 %

hodnocení redakce

59 990 – 157 000 Kč v 20 inzerátech

renault_laguna_2000

Renault Laguna II. generace (2001 – 2007): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

25 000 – 145 000 Kč v 35 inzerátech

skoda_superb_2006-745x420

Škoda Superb I. generace (2001 – 2008): Profil ojetiny

Sedan

92 %

hodnotil 1 majitel

64 %

hodnocení redakce

68 900 – 245 000 Kč v 38 inzerátech

Volkswagen Passat 2005

Volkswagen Passat VI. generace (B6) (2005 – 2010): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

88 %

hodnotil 1 majitel

89 000 – 489 000 Kč v 107 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Ford Mondeo III. generace (2000 – 2007): Profil ojetiny

Ford Mondeo 2.0TDCi 96kWGHIAServiska

2003 196 000

79 990 Kč

Auto Kotvald Ústí nad Labem-Všebořice

? %

zatím nehodnoceno

Ford Mondeo 2,5 V6 Trend

2002

25 000 Kč

auto Petr Kloubek s.r.o. Praha 10 - Uhříněves

? %

zatím nehodnoceno

Ford Mondeo 2.0TDCi 8xAirbagEl. výbava

2002 183 000

43 990 Kč

Auto Kotvald Ústí nad Labem-Všebořice

? %

zatím nehodnoceno

Ford Mondeo 2.0TDCi 96kWGHIAServiska

2003 196 000

79 990 Kč

Auto Kotvald Ústí nad Labem-Všebořice

? %

zatím nehodnoceno

Ford Mondeo 2.0TDCi DigiKlima6ti kvalt

2006 224 000

64 990 Kč

Auto Kotvald Ústí nad Labem-Všebořice

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Ford Mondeo III. generace (2000 – 2007): Profil ojetiny

Jízda

Parádní

Kvalita

Slušná

Praktičnost

Dokonalá

Komfort

Parádní

Celk. náklady

Nízké

Majitelé hodnotí

Skvělá koupě

75 %

Majitelé hodnotí

Celkem 3 recenze

Jaryn před 3 roky
1.8 Duratec 92 kW Motorizace
2002 Rok výroby
214 000 km najeto při koupi

72 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • Výborný motor,velký a prostorný interier,nízká spotřeba,vyhřívané sedačky,PC,vše v elektrice
  • Bohužel koroze vnitřních hran dveří,občas si DO postaví hlavu a třeba nejde někdy jeden zámek dveří,ale lze opravit
  • zatím žádné vážné jsem nezjistil

O voze

Vozidlo má dobré jizdní vlastnosti,jelikož jsem starší člověk a to auto nehodním a jsem proto spokojen.

Závady

V době koupě vozu byly vadné zadní brzdové kotouče a destičky,vadný EGR ventil,po výměně vše O.K.

Další parametry

Stav tachometru nyní: 216 000 km | Servisní náklady ročně: 5 000 Kč | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce

Milan Švábeník před 4 roky
2.0 TDCi 96 kW Motorizace
2002 Rok výroby
101 447 km najeto při koupi

80 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • auto střední třídy, tedy prostorné
  • ve své době elegantní
  • v dané motorizaci dostatečně živé
  • stabilní podvozek
  • na dvoulitr nízká spotřeba nafty (jezdil jsem za 5 až 5,5 l/100 km)
  • koroze spodních lemů dveří

Závady

jen drobné provozní závady (výměna tyčí-vzpěr stabilizátoru zadní nápravy, nějaké žárovky, brzdové kotouče a brzdové destičky, ložisko náboje zadního levého kola, rozvodový řemen)

Další parametry

Stav tachometru nyní: 168 113 km | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce

Marek Švábeník před 4 roky
2.0 TDCi 96 kW Motorizace
2003 Rok výroby
120 000 km najeto při koupi

72 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • Komfort
  • Prostornost interiéru a velká praktičnost
  • Dobré dílenské zpracování
  • Dobré provozní náklady a nízká spotřeba
  • Snadno dostupné náhradní díly i z druhovýroby
  • Slušná jízdní dynamika
  • Bylo a je na každém rohu:)

O voze

Měl jsem ho velmi rád, protože to bylo praktické auto, které umělo jezdit za hubičku a dosahovalo slušné jízdní dynamiky. Hotový dálniční express:)

Závady

Závad jsem měl na voze nepočítaně, ale dle mého názoru to nebyl problém samotného vozu, ale špatnou koupí. Určitě byl stočený tachometr a to ne o zrovna málo – tipuju tak o 100 – 150 000km. Proto jsem tedy musel měnit vstřikovače, spojku i převodovku (ano, pak už to bylo skoro nové auto) Samozřejmě nepočítám brzdy a tlumiče apod. To je spotřební materiál:)

Další parametry

Stav tachometru nyní: 250 000 km | Prodejce: Soukromá osoba

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?