Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Hyundai i30 I. generace (2007 – 2012): Profil ojetiny

Hyundai i30 I. generace (2007 – 2012): Profil ojetiny

Celkem to ujde

60 %

118 000 – 319 900 Kč v 49 inzerátech

Zobrazit nabídky
Hyundai-i30-2007

Podrobný profil ojetiny

Hyundai i30 I. generace (2007 – 2012): Profil ojetiny

Klady a zápory

Hyundai i30 I. generace (2007 – 2012): Profil ojetiny

  • Mnoho ojetin stále v tovární záruce (5 let bez omezení km)
  • Proti sesterskému modelu Kia Ceed komfortnější odpružení a bohatší základní výbava
  • Verze kombi (i30 cw) nabízí díky delšímu rozvoru náprav vnitřní prostor na úrovni vozu střední třídy
  • Diesely 1.6 CRDi se obešly bez problematického dvouhmotového setrvačníku a do roku 2010 i bez filtru DPF
  • Dobré servisní zázemí i zásobení náhradními díly díky výrobě v ČR (od podzimu 2008)
  • Spolehlivé motory
  • Zvuk podobný pukání či praskání při stočení kol do plného rejdu může ohlašovat vůli v převodce řízení – hrozí enormně drahá výměna celého hřebenového řízení
  • Vozy pocházející z prvních sérií výroby v Nošovicích (produkce spuštěna na podzim 2008) trpěly výrazně rozkolísanou kvalitou
  • Již u zánovních vozů se často objevovala počínající koroze a loupal se ochranný nástřik podvozku
  • Prakticky u všech motorizací byly zaznamenány stížnosti na nízkou životnost spojky, u velkého 2.0 CRDi navíc hrozí i nutnost výměny drahého dvouhmotového setrvačníku

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Hyundai i30 I. generace (2007 – 2012): Profil ojetiny

Jako technická dvojčata mají Hyundai i30 a Kia Ceed 1. generace mnoho společných vlastností. Charakterizují je spolehlivé motory, dobré jízdní vlastnosti (i díky víceprvkové zadní nápravě), dobrá prostornost i velkorysá tovární záruka. Zkušenosti z praxe ukazují, že pětiletá záruka bez kilometrového omezení u Hyundai je v mnohém komplexnější než zdánlivě výhodnější sedmiletá u sesterské značky Kia.

Koupit vůz s dosud platnou zárukou může být v případě Hyundai i30 důležité, neboť vůz celkem dlouho bojoval s drobnými „dětskými nemocemi“ , jejichž pozáruční léčení nemusí být ani levné, ani jednoduché. To se může týkat třeba koroze nebo pokusu odstranit četné pazvuky v interiéru. Zčásti jsou dílem nepříliš kvalitních interiérových materiálů, zčásti nižší tuhosti karosérie v krutu, která je patrná zvláště u kombi s rozvorem náprav delším o 5 cm.

Byť z první generace Hyundai i30 nesálá dojem extra kvalitního vozu, jeho schopnost dovézt posádku do cíle může být lepší než u mnoha v detailech propracovanějších konkurentů.

Zážehové motory CVVT jsou vyloženě bezproblémové, diesely 1.6 CRDi díky spolehlivým rozvodovým řetězům a absenci dvouhmotového setrvačníků také nevykazují nijak významné procento závad. Pouze vzácně prodávané dvoulitry mohou mít coby ojetiny servisní náklady vyšší. Je zde rozvodový řemen, v případě dieselu 2.0 CRDi i dvouhmotový setrvačník.

Zřetelně nejslabším článkem pohonu bez ohledu na motorizaci je poddimenzovaná spojka, která se zápachem spáleniny ohlašuje dostatečně dlouho před tím, než skutečně vypoví službu. Alternativní automatická převodovka dodávaná k některým motorům je pouze čtyřstupňová, ale za předpokladu pravidelné výměny olejové náplně bezproblémová.

Hluk od podvozku při přejezdu nerovností mívají na svědomí klepající tyčky předního stabilizátoru, u více jetých kusů se objevují i vůle v silentblocích a spojovacích tyčích řízení. Nepříliš zdařilá se ukázala být volba dodavatele tlumičů: některé série vykazovaly nečekaně velkou závislost kvality tlumení na vnější teplotě. Za mrazů auto špatně tlumilo krátké drobné nerovnosti a přenášelo do skeletu výrazně více vibrací.

Vůbec nejdražší pastí se u ojeté i30 může stát vzácně se vyskytující volná převodka řízení. Pokud už servis nedokázal vymezit její vůli, bylo nutné měnit celé elektromechanické řízení. Tato operace kdysi vycházela na částku, za kterou se dá dnes pořídit celá ojetá i30 z prvních let výroby.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Motory

Hyundai i30 I. generace (2007 – 2012): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

1.6 CVVT/93 kW

Nepatrně výkonnější benzínová šestnáctistovka celkově „vychytanějších“ faceliftových modelů přináší standardně šestistupňovou převodovku, která mírní nevýhodu obou menších motorů CVVT – hlučnost při jízdě vyššími rychlostmi. Ta byla dána právě vysokou úrovní otáček při jízdě na dálnici i celkově slabou izolací motorového prostoru. Těsnější odstupňování převodovky navíc zdatně maskuje rezervy v pružnosti ve středním pásmu.

Typické závady

Hyundai i30 I. generace (2007 – 2012): Profil ojetiny

  • Vůle ve spojovacích tyčkách předního stabilizátoru, tyčích řízení i silentblocích
  • Opotřebené spojkové obložení
  • Závady v elektroinstalaci (centrální zamykání, imobilizér, stěrače, osvětlení, audiosystémy, stahování oken, planá chybová hlášení)
  • Pazvuky v interiéru (zejména v zimním období)
  • Koroze (nejčastěji hrany dveřních rámů)
  • Závady klimatizace
  • Nedostatečná účinnost parkovací brzdy – natažené lanovody
  • Hlučnost dvouhmotového setrvačníku (2.0 CRDi)
  • Olupující se ochranný nástřik podvozku i lakování plastových dílů

Konkurenční modely

Hyundai i30 I. generace (2007 – 2012): Profil ojetiny

Citroen C4 2010

Citroën C4 II. generace (2010 – dosud): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

135 000 – 471 779 Kč v 30 inzerátech

Fiat Bravo 2007

Fiat Bravo II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

64 %

hodnocení redakce

99 900 – 289 900 Kč v 18 inzerátech

Ford Focus 2008

Ford Focus II. generace (2004 – 2010): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan, Kabrio

70 %

hodnotili 4 majitelé

76 %

hodnocení redakce

43 500 – 529 000 Kč v 217 inzerátech

??????????????

Kia Ceed I. generace (2006 – 2012): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback

92 %

hodnotil 1 majitel

56 %

hodnocení redakce

69 000 – 269 000 Kč v 58 inzerátech

opel_astra_2012

Opel Astra IV. generace (2009 – dosud): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

99 999 – 699 000 Kč v 92 inzerátech

Peugeot 308 I. generace (2007 – 2015): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan, Kabrio

92 %

hodnotil 1 majitel

72 %

hodnocení redakce

4 950 – 408 980 Kč v 65 inzerátech

Volkswagen-Golf-2009-1280-04

Volkswagen Golf VI. generace (2008 – 2012): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Kabrio

? %

zatím nehodnoceno

72 %

hodnocení redakce

8 000 – 549 000 Kč v 88 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Hyundai i30 I. generace (2007 – 2012): Profil ojetiny

Hyundai i30 1.6 CRDi – KLIMA

2011 170 000

69 899 Kč

AUTO Petr Šimánek Štěpanovice u Č.B.

? %

zatím nehodnoceno

Autobazar TT Domažlice

? %

zatím nehodnoceno

Hyundai i30 1.6 i Style CW

2012 22 798

226 000 Kč

Štěpánek Auto Praha - Stodůly

? %

zatím nehodnoceno

NetHaus Hodonín

? %

zatím nehodnoceno

Hyundai i30 Crosswagon 1.6 CRDI

2009 98 362

157 900 Kč

FANA CZ s.r.o. Rožnov pod Radhoštěm

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Hyundai i30 I. generace (2007 – 2012): Profil ojetiny

Jízda

Parádní

Kvalita

Dokonalá

Praktičnost

Parádní

Komfort

Parádní

Celk. náklady

Mizivé

Majitelé hodnotí

Dokonalost!

88 %

Majitelé hodnotí

Celkem 1 recenze

pavel před 3 roky
1.4 80 kW Motorizace
2010 Rok výroby
0 km najeto při koupi

88 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • nízká spotřeba (LPG)
  • nekazí se
  • nekrade se
  • dobrá pořizovací cena
  • nízký podvozek oproti konkurenci
  • seřizování ventilů vložkami

O voze

Auto mám od nova, po 40t nainstalováno LPG (mám najeto 75t ) Doporučuji nepodceňovat servis a zbytečně nehonit auto po dálnici, pokud budete jezdit kolem 120 km/h odvděčí se auto spolehlivostí i nízkými náklady na provoz i servis.

Závady

Za celou dobu žádné poruchy kromě pokaženého otvírání dveří od řidiče- opraveno v záruce. Seřízení ventilů je nákladnější ale nutné čas od času po doporučení servisu provést, jinak jen výměny oleje …….. Možná mě trochu štve doporučení výrobce vyměňovat brzdovou kapalinu a chladící kapalinu každé 2 roky(skodovka má doporučení jednou za 4 roky). Jinak spokojenost

Další parametry

Stav tachometru nyní: 110 000 km | Servisní náklady ročně: 6 000 Kč | Mimořádné servisní náklady za celou dobu: 8 500 Kč | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce - AUTOCENTRÁLA HYUNDAI s.r.o.

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?