Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Mazda MX-5 III. generace (2005 – 2015): Profil ojetiny

Mazda MX-5 III. generace (2005 – 2015): Profil ojetiny

Skvělá koupě

74 %

mazda_mx-5_2013

Podrobný profil ojetiny

Mazda MX-5 III. generace (2005 – 2015): Profil ojetiny

Klady a zápory

Mazda MX-5 III. generace (2005 – 2015): Profil ojetiny

  • Mechanická spolehlivost
  • Jednoduchý servis
  • Únosné provozní náklady
  • Výborné jízdní vlastnosti
  • Zcela dostatečná dynamika
  • Dobře si drží hodnotu
  • Náchylnost ke korozi (provoz v zimě a vysoké nájezdy)
  • Riziko zadření motoru (ztráta a spotřeba oleje)
  • Mnoho ojetin prošlo tuningem

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Mazda MX-5 III. generace (2005 – 2015): Profil ojetiny

Třetí generace populárního japonského roadsteru navázala na úspěchy přechozích modelů a stále je na trhu ojetin žádanou volbou. Pro nadšence, který si chce dopřát jízdu skutečným sportovním autem bez střechy nad hlavou, představuje MX-5 snad nejlepší možnou volbu. Je totiž velmi spolehlivá, výborně jezdí, její dynamika je zcela dostatečná a provozní náklady se dají udržet na úrovni běžného rodinného vozu.

Ortodoxní fanoušci samozřejmě, jak už to tak bývá, kritizovali vyšší hmotnost proti předchůdci. Přesto MX-5 (NC) zůstala ve srovnání se soupeři relativně lehká a proti třeba Mercedesu SLK či BMW Z4 vážila o skoro 200 kg méně. Navíc ta mírně vyšší hmotnost byla vykoupena lepší výbavou a prostorem pro posádku. Dovnitř si konečně sedne průměrný Evropan, který trochu vyrostl a nedrží drastickou dietu. Může si pustit klimatizaci, vyhřívané sedačky nebo slušné rádio. Z mazdy MX-5 se tak stal vcelku použitelný a docela komfortní „allrounder“, tedy auto na každý den a klidně i delší cesty.

Praktičnost sice trochu limituje menší kufr, ale pro dva to na týdenní dovolenou stačí. Navíc na MX-5 lze dokoupit různé nosiče, ale paradoxně tyto dodělávky jsou nejčastějším důvodem, proč pak Mazdě začne reznout víko kufru. Samotná antikorozní ochrana není nejlepší a vozy provozované v zimě pak dost trpí a reznou. Určitě provádějte pravidelné ochranné nástřiky spodku auta a věnujte mu po zimě (a po sezóně) odpovídající péči.

Klasická látková střecha je nejlepší volba, především to posouvá zážitek z roadsteru do správných výšin. Složí se ručně za pár sekund a je lehká. Druhou možností byla elektricky ovládané pevná skládací střecha, která má sice své výhody, ale pro roadster, který bude sloužit jako druhé nebo třetí auto v rodině, je zbytečná. Každopádně u obou prověřte, jak střecha funguje, zda není mechanicky poškozená a jestli dobře těsní. Jakmile střechou dovnitř teče, budete to muset řešit. Normální to není.

Pod kapotou mohly být dva motory a oba jsou slušné. Základní osmnáctistovka sice nepředvádí tak přesvědčivé výkony, ale pohodářům bude stačit. Měňte v ní ale včas olej a kontrolujte jeho hladinu. Olej měňte po každé sezóně a je jedno, jestli najedete 15 000 km nebo jen třetinu takové porce. To samé platí pro silnější dvoulitr, ale u něj se navíc může objevit problém se spotřebou oleje.

Nejvíc na ni trpí exempláře před faceliftem, než motor dostal upravené písty. Stačí hladinu kontrolovat a dolévat, ale právě na to mnoho majitelů zapomíná a Mazdu si přidřou. Mnoho aut také prošlo dodatečnými úpravami, ale raději hledejte sériový exemplář. Jakmile se někdo neodborně hrabal v motoru, neslibuje to nic dobrého. Doporučením je tankovat aditivovaný benzin s oktanovým číslem 98, vytěžovanému motoru rozhodně udělá dobře.

Ohledně podvozku žádné výhrady nejsou, ale zavěšení dobře zkontrolujte. Opět pozor na přehnané úpravy a tuning. Mnoho majitelů také předělávalo brzdy. Okruhoví střelci hledali dvoulitr, který mohl mít i samosvor. Ten je samozřejmě dobrá volba, ale jeho nutnost zvažte. Na pohodové víkendové projížďky stačí MX-5 i bez něj. A pro lenochy se MX-5 s motorem 2,0 l prodávala i s docela slušným automatem. Pokud se budete o auto starat, ochráníte ho před korozí a budete si hlídat motor, vydrží ještě mnoho let. Navíc se zdá, že MX-5 začínají být dobrá investice.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Co říká Wikipedie

Mazda MX-5 III. generace (2005 – 2015): Profil ojetiny

Mazda MX-5 (v Americe známa pod názvem Miata, v Japonsku Roadster) je lehký, dvousedadlový kabriolet s klasickou koncepcí, tj. motorem uloženým vpředu a pohonem zadních kol. Výrobcem je Mazda, sídlící v Japonské Hirošimě.

Motory

Mazda MX-5 III. generace (2005 – 2015): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

2.0 MZR

Dvoulitr má výrazně lepší dynamiku než osmnáctistovka (která je ale také velmi slušná). Reálná spotřeba se pohybuje mezi osmi a devíti litry, ale hlídejte si hlavně spotřebu oleje. K dvoulitru se dodával i samosvor a kdo chce, může mít i automat. Krom běžného servisu motory MX-5 nic mimořádného nepotřebují.

 

Typické závady

Mazda MX-5 III. generace (2005 – 2015): Profil ojetiny

  • Netěsnost mechanismu střechy (zpravidla po nehodě či vnějším poškození)
  • Zatékání do interiéru (ucpané odtokovými kanály střechy)
  • Koroze karoserie (hlavně kusy provozované v zimě)
  • Spotřeba oleje (poměrně obvyklý jev vytěžovaných kusů, po faceliftu modernizace motoru a nové písty, což spotřebu oleje zlepšilo)
  • Přidření motoru (majitel nekontroluje hladinu oleje a nedolévá)
  • Opotřebení převodovky (většinou vinou vytěžování na okruhu a hrubého zacházení)

Komentář k typickým závadám

Spotřeba oleje je problém, na který nesmíte zapomenout. Kontrolujte hladinu a dolévejte. Nicméně do extrému, jako je litr oleje na 500 km, by to nikdy dojít nemělo. Hraniční je spotřeba jednoho litru na zhruba 3000 km. Pozor také na korozi a závady mechanismu střechy, které se opravují složitě a draze.

Hodnocení

Mazda MX-5 III. generace (2005 – 2015): Profil ojetiny

Jízda

Dokonalá

Kvalita

Dokonalá

Praktičnost

Žádná sláva

Komfort

Parádní

Celk. náklady

Nízké

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Skvělá koupě

74 %

Konkurenční modely

Mazda MX-5 III. generace (2005 – 2015): Profil ojetiny

BMW Z4 I. generace (E85) (2002 – 2008): Profil ojetiny

Kabrio, Kupé

? %

zatím nehodnoceno

218 000 – 479 000 Kč ve 3 inzerátech

BMW Z4 II. generace (E89) (2009 – dosud): Profil ojetiny

Kabrio

? %

zatím nehodnoceno

589 000 – 1 200 001 Kč v 13 inzerátech

Audi TT II. generace (2006 – 2014): Profil ojetiny

Kabrio, Kupé

? %

zatím nehodnoceno

299 000 – 1 199 000 Kč ve 4 inzerátech

wallpapers_nissan_350z_2007_6_1600x1200

Nissan 350Z (2002 – 2009): Profil ojetiny

Kabrio, Kupé

? %

zatím nehodnoceno

Vybrané nabídky prodejců

Mazda MX-5 III. generace (2005 – 2015): Profil ojetiny

AUTO STILO Hulín

? %

zatím nehodnoceno

AUTOCENTRUM KRÁL – M 27 SERVIC Dobelice

? %

zatím nehodnoceno

Mazda MX-5 1,8i i NC RED

2010 82 000

250 000 Kč

AUTO STILO Hulín

? %

zatím nehodnoceno

Mazda MX-5 1,8i i NC RED

2010 82 000

250 000 Kč

AUTO STILO Hulín

? %

zatím nehodnoceno

Mazda MX-5 1,8i RED NC FL

2010 82 000

250 000 Kč

AUTOCENTRUM KRÁL – M 27 SERVIC Dobelice

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Mazda MX-5 III. generace (2005 – 2015): Profil ojetiny

Jízda

Dokonalá

Kvalita

Slušná

Praktičnost

Bídná

Komfort

Žádná sláva

Celk. náklady

Strašné

Majitelé hodnotí

Celkem to ujde

48 %

Majitelé hodnotí

Celkem 1 recenze

Martin Marek před 5 měsíci
1.8 MZR 93 kW Motorizace
2011 Rok výroby
165 000 km najeto při koupi

48 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • Byla to jedina nezrezla MX-5ka co jsem nasel
  • Prodava bourana auta jako nebourana

Závady

Koupil jsem Mazdu MX-5. Inzerovana jako nebourana. V autorizovanem servisu potvrdili, ze bourana byla. Takze nedoporucuji. Davejte si take pozor na lokalni servisy, vypada to, ze jsou podplacene a s panem Vasakem se znaji. Pokud zde budete kupovat auto, tak si privrzte vlastniho mechanika a nespolehejte na okolni servisy.

Další parametry

Stav tachometru nyní: 176 000 km | Servisní náklady ročně: 70 000 Kč | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce - AUTOLIVA

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?