Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Seat Altea (2004 – 2015): Profil ojetiny

Zatím nehodnoceno

Nehodnoceno

? %

Seat Altea (2004 – 2015): Profil ojetiny

Skvělá koupě

64 %

84 999 – 469 900 Kč v 27 inzerátech

Zobrazit nabídky

Podrobný profil ojetiny

Seat Altea (2004 – 2015): Profil ojetiny

Klady a zápory

Seat Altea (2004 – 2015): Profil ojetiny

  • Odolný podvozek a solidní jízdní vlastnosti
  • Prostornost (Altea, Toledo), variabilita (Altea XL)
  • Proti VW a Škodě se podstatně méně kradou
  • Mnoho unifikovaných „koncernových“ dílů
  • Dobrá protikorozní ochrana
  • Jízdní dynamika verzí s výkonem nad 118 kW
  • Až do roku 2009 byly většinou praktikovány servisní intervaly po 15 000 km – výsledkem je mnohem perspektivnější stav ojetých dieselů (proti jiným značkám koncernu VW)
  • Nepřehledná karosérie (doporučujeme vozy s parkovacími čidly)
  • Ze všech vozů koncernu VW nejhorší odhlučnění motoru a podvozku
  • Motory TDI-PD jsou po letech provozu ohroženy zvenčí nepozorovatelným průnikem nafty do motorového oleje (přívod nafty ke vstřikovačům skrze kanály přímo v hlavě válců, tandemové čerpadlo)
  • U motorů 2.0 TDI ve verzích 16V hrozí destrukce motoru po vylomení šroubu držícího napínací kladku rozvodového řemene
  • Motory TDI-PD (nabízené do r. 2010) si špatně rozumí s filtry DPF, které zde mohly být instalovány
  • Motory 1.2 TSI (více) a v menší míře i všechny větší TSI měly občas problémy s řetězovými rozvody
  • U naftových verzí s manuálem i převodovkou DSG dochází k častějším závadám dvouhmotového setrvačníku
  • Sportovní verze Leon Cupra mají extrémně tvrdé odpružení
  • Velmi nespolehlivá verze s motorem 2.0 TDI-PD 125 kW

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Seat Altea (2004 – 2015): Profil ojetiny

Všechny tři modely jsou si technicky velmi podobné, volba mezi nimi tak může být třeba záležitostí sympatií ke sportovnějšímu designu (Leon), variabilnímu interiéru s velkým zavazadelníkem (Altea XL) nebo nízké ceně (Toledo). Právě Toledo III s podivínskou zádí ve stylu Renaultu Vel Satis je z celé trojice nejméně oblíbené a dnes láká nejnižšími cenami, čímž by se mohlo stát tajným tipem pro ty, kteří hledí více na praktičnost a výhodnější poměr ceny k získané hodnotě. Českými zákazníky tolik oblíbená a vyhledávaná technika koncernu VW je právě v Seatech nejdostupnější, navíc přináší dvě zajímavé výhody: jednak menší rizikovost ojetin díky nižší oblibě mezi zloději i různými bazarovými podvodníky a jednak lepší stav ojetin. Seaty totiž většinou nesloužily v rolích služebních vozů a až do roku 2009 ani moc nedůvěřovaly long-life servisním intervalům.

Na druhou stranu je potřeba i z něčeho slevit: kvalita použitých materiálů je zde ze všech koncernových modelů nejnižší, stejně jako například kvalita odhlučnění.  Co naštěstí zůstalo na stejné úrovni, je dobrá protikorozní ochrana. Platforma všech tří modelů je totožná s Golfem V či Octavií II, zavěšení kol je odolné a do hranice 150 000 km obvykle nevyžaduje žádnou pozornost. Drtivou většinu motorů také známe z koncernových aplikací.

Čtěte také: Profil ojetiny Seat Ibiza 6J (2008-2017)

Specialitou určenou výhradně Seatu byly vysokovýkonné verze motoru 2.0 TSI pro Leon Cupra, Cupra 310 Limited Edition či Copa Edition, pouze model Cupra R se 195 kW používal motor identický například s Audi S3.  Jejich výskyt v bazarech je spíše teoretický, to už dříve narazíte na pseudoterénní Alteu Freetrack, která podobně jako třeba Octavia Scout kombinuje zvýšenou světlou výšku (18 cm) s rozšířeným ochranným oplastováním karosérie. Ovšem pozor! Pohon 4×4 zde byl k mání pouze v kombinaci s výkonnými motory 2.0 TFSI 147 kW a 2.0 TDI-PD 125 kW, z nichž ten druhý je po letech opravdu past už proto, že kombinuje nespolehlivou techniku vstřikování Piezo-PD s filtrem pevných částic.

Toledo skončilo v roce 2009, u něj jsou diesely ještě vždy s technikou TDI-PD. Dále už obecně: Všechny diesely, atmosférické benzínové motory 1.4, 1.6 a přeplňovaný 2.0 TFSI mají řemenové rozvody, benzínové motory FSI a TSI pak řetězové, které občas (u malých 1.2 TSI nejčastěji) zlobí. Všechny zdejší dvoulitrové diesely se obešly bez vyvažovacích hřídelí, mají tedy spolehlivý pohon olejového čerpadla, s výjimkou verze 2.0 TDI 8V 103 kW však u nich může hrozit vzácné vylomení šroubu držícího jednu z napínacích kladek v hliníkové hlavě válců.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Motory

Seat Altea (2004 – 2015): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

1.9 TDI-PD 77 kW

Legendární naftová devatenáctistovka ve výkonnější verzi se 77 kW figurovala u všech tří modelů,  Leonu, Altey i Toleda.  Platí pro ni totéž co u jiných vozů koncernu VW: V ojetém stavu přináší víc jistoty než složitější a silnější dvoulitrové diesely. Nástupnická commonrailová šestnáctistovka nabízená po roce 2010 pro Alteu a Leon je sice tišší a úspornější, ale subjektivně tak dobře natáhne a často ji zlobí vstřikovače.  Kdo motoru 1.9 TDI dopřával pravidelný nešizený servis a vyhnul se nákupu verze s tehdy příplatkovým filtrem pevných částic (vozy dovezené ze západní Evropy jej někdy mají), tomu bude fungovat velmi dlouho.

Typické závady

Seat Altea (2004 – 2015): Profil ojetiny

  • Opotřebený dvouhmotový setrvačník (diesely s manuálem i DSG)
  • Prasklá hlava válců 2.0 TDI-PD 16V z prvních let výroby
  • Závady EGR ventilů
  • Průnik nafty do motorového oleje z důvodu netěsnících vstřikovačů nebo vadného tandemového čerpadla (více jeté verze TDI-PD)
  • Závady převodovek DSG
  • Závady řetězových rozvodů (benzínové verze TSI, nejčastěji 1.2)
  • Vadné vstřikovače (u 1.6 TDI a 2.0 TDI/Piezo dříve, u ostatních dieselů při vyšších nájezdech, vzácně i u TSI)
  • Vylomení šroubu držícího kladku rozvodového řemene s fatálními následky pro motor (vzácně u 2.0 TDI, ne u 8V verze)
  • Praskání výfukových svodů (1.4 TSI do r. 2010)
  • Závady na systému časování ventilů (1.4 TSI, 1.8 TSI, 2.0 TSI)
  • Závady na systému DPF
  • Závady swirl klapek sání (2.0 TDI, s výjimkou verze 2.0 TDI 8V 103 kW)
  • Závady ventilace/klimatizace

Hodnocení

Seat Altea (2004 – 2015): Profil ojetiny

Jízda

Slušná

Kvalita

Slušná

Praktičnost

Parádní

Komfort

Slušný

Celk. náklady

Přiměřené

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Skvělá koupě

64 %

Konkurenční modely

Seat Altea (2004 – 2015): Profil ojetiny

Ford Focus C-MAX 2007

Ford Focus C-Max (2003 – 2006): Profil ojetiny

MPV

? %

zatím nehodnoceno

71 000 – 219 999 Kč v 21 inzerátech

opel_zafira_2008

Opel Zafira II. generace (2005 – 2014): Profil ojetiny

MPV

88 %

hodnotil 1 majitel

65 000 – 757 000 Kč v 44 inzerátech

Renault Scénic II. generace (2003 – 2009): Profil ojetiny

MPV

40 %

hodnotil 1 majitel

47 000 – 194 877 Kč v 53 inzerátech

renault_scenic_2013_pictures_3_1600x1200

Renault Scénic III. generace (2009 – 2016): Profil ojetiny

MPV

? %

zatím nehodnoceno

76 %

hodnocení redakce

144 001 – 235 999 Kč v 11 inzerátech

Volkswagen Touran I. generace (2003 – 2015): Profil ojetiny

MPV

68 %

hodnotili 3 majitelé

64 %

hodnocení redakce

7 399 – 319 000 Kč v 52 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Seat Altea (2004 – 2015): Profil ojetiny

Auto Kotvald Ústí nad Labem-Všebořice

? %

zatím nehodnoceno

Seat Altea 2,0TDI XENONY

2006 162 000

127 000 Kč

autobazar ROS Praha 8

? %

zatím nehodnoceno

Auto Kotvald Ústí nad Labem-Všebořice

? %

zatím nehodnoceno

Seat Altea 2,0TDI XENONY

2006 162 000

127 000 Kč

autobazar ROS Praha 8

? %

zatím nehodnoceno

Seat Altea 2,0TDI XENONY

2006 162 000

127 000 Kč

autobazar ROS Praha 8

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Seat Altea (2004 – 2015): Profil ojetiny

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?