Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Škoda Superb II. generace (2008 – 2015): Profil ojetiny

Zatím nehodnoceno

Nehodnoceno

? %

Škoda Superb II. generace (2008 – 2015): Profil ojetiny

Skvělá koupě

64 %

124 000 – 1 119 000 Kč v 106 inzerátech

Zobrazit nabídky
Škoda Superb 2009

Podrobný profil ojetiny

Škoda Superb II. generace (2008 – 2015): Profil ojetiny

Klady a zápory

Škoda Superb II. generace (2008 – 2015): Profil ojetiny

  • Servisní zázemí tuzemského výrobku
  • Obrovská prostornost v podélném směru
  • Solidní jízdní vlastnosti i komfort
  • Velký zavazadelník
  • Dobrá protikorozní ochrana
  • Nízká hlučnost (mimo TDI-PD)
  • Dynamické motory (verze nad 118 kW)
  • Také ve verzích 4x4
  • Kvalitní zpracování i materiály interiéru
  • Vůz je postaven na prodloužené platformě kompaktu (Octavia, Golf), čemuž odpovídá i menší vnitřní šířka (v nepoměru k délce auta)
  • Superb je často velmi vytěžovaným služebním autem, zvláště v dieselových verzích. Nájezdy vysoce přesahující 50 000 km/rok jsou spíše pravidle než výjimkou
  • Hrozí vyšší riziko krádeže nebo jeho vykradení, vyšší pravděpodobnost koupě ojetiny s neprůhlednou minulostí
  • Motory TDI-PD (nabízené do r. 2010) měly už sériově filtr DPF, ten si však špatně rozumí s technikou sdružených vstřikovačů PD
  • Motory TDI-PD jsou po letech provozu ohroženy zvenčí nepozorovatelným průnikem nafty do motorového oleje- jde o obecný problém dané konstrukce (přívod nafty ke vstřikovačům skrze kanály přímo v hlavě válců, tandemové čerpadlo)
  • Motory 2.0 TDI jsou zde ve verzi s vyvažovacími hřídeli – u nich po letech provozu hrozí selhání pohonu olejového čerpadla (stržení hran unašeče). Známé jsou i vzácné případy destrukce motoru po vylomení šroubu držícího napínací kladku rozvodového řemene
  • Motory 1.4 a 1.8 TSI měly problémy s řetězovými rozvody

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Škoda Superb II. generace (2008 – 2015): Profil ojetiny

Druhá generace Superbu ve své době zaujala zajímavým řešením výklopné zádě liftbacku/sedanu. Málokdo by však čekal, že takto velký vůz, často zařazovaný až do vyšší střední třídy, stojí na „natažené“ platformě Golfu (či Octavie II). Kromě malé vnitřní šířky, nesmyslně krátkých zadních sedadel a malá nádrže jsou toho důkazem i díly náprav a příčně uložené motory. Předchozí Superb je měl spolu s dobovým Passatem po vzoru Audi podélně – i proto mohly oba vozy tehdy nabídnout například naftové šestiválce.

Čtěte také: Škoda Superb I: Profil ojetiny

Šestiválec se do Superbu II vlezl jen jeden. Velmi kompaktní „sevřený“ vidlicový agregát 3.6 FSI kvůůi nižšímu výkonu sice nejede tak dobře jako třeba v Passatu R36, ale v ojetém stavu se paradoxně stává tajným tipem pro každého, kdo raději volí vyšší spotřebu před velkými neplánovanými servisními výdaji. Tento motor míval kdysi problémy s uvolněním rozety na pohonu rozvodů (např. Audi Q7), ale Superb již dostal vychytanější verzi, které má ze všech zdejších motorů „much“ vůbec nejméně.

Drtivou většinu vozů pohánějí diesely, u nichž si je dát třeba pozor na víc věcí než jen předčasně odcházející dvouhmotové setrvačníky. Například staré motory TDI-PD (verze 77 a 103 kW do r.v. 2010) si z principu moc nerozumějí se zde již sériovým filtrem DPF a po letech provozu u nich hrozí nebezpečný průnik nafty do oleje – buď viklajícími se vstřikovači, vadným tandemovým čerpadlem nebo rozleptaným těsněním mezi vstřikovači a kanály přivádějícími k nim naftu přes hlavu válců.

Dvoulitrové common-railové verze (125 kW vždy, ty slabší po roce 2010) mají tišší chod, ale stále problematické řešení pohonu olejového čerpadla skrze tenkou šestihrannou hřídelku, stejně tak po letech hrozí nečekané selhání rozvodů po vytržení šroubu držícího jednu z kladek rozvodového řemene. Kdo hodně jezdí, tomu motor 2.0 TDI na své případné opravy vydělá.

Čtěte také: VW Passat B6: Profil ojetiny

Přeplňované benzínové motory TSI měly také velké problémy s rozvody, tentokrát řetězovými. Osmnáctistovka navíc často brala olej (mnoha vozům se měnily i pístní kroužky) a často se řešily i závady na variabilním časování ventilů. Ty jsou známé i u dvoulitru TSI.

Nejslabší a nejúspornější diesel 1.6 TDI je na Superb slabý, navíc už poměrně mladé kusy nastupovaly k výměně vstřikovačů.

Podvozek Superbu 2. generace je jen nepatrně méně odolný než u toho předchozího, u vytěžovaných podnikových vozů se mění ložiska kol a také jim často „plave“ záď kvůli vymačkaným silent-blokům. Tradiční výhodou Superbu je dobrá protikorozní ochrana i stabilní elektroinstalace.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Motory

Škoda Superb II. generace (2008 – 2015): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

3.6 FSI

Zdánlivě nesmyslná volba, která však při podrobnějším rozboru vynáší trumfy. Jednak zde vždy získáváte pohon 4×4, automat DSG (jeho odolnější verzí s „mokrými“ spojkami) a často velmi bohatou výbavu, a jednak jde z dlouhodobého hlediska o jeden ze servisně nejméně náročných motorů. Kdo používá auto hlavně na delší cesty, dokáže stlačit průměrnou spotřebu k desetilitrové hranici – a slabší čtyřválcová verze 2.0 TSI není o mnoho úspornější. Většina kupujících se navíc bojí vysoké spotřeby a povinného ručení, což tlačí cenu ojetého nejvýkonnějšího benzínového Superbu pod úroveň naftových dvoulitrů.

Typické závady

Škoda Superb II. generace (2008 – 2015): Profil ojetiny

  • Vůle v nápravách
  • Předčasné opotřebení ložisek kol
  • Závady dvouhmotových setrvačníků (diesely s manuálním řazením)
  • Průnik nafty do oleje netěsnícími jednotkami PD (čtyřválce TDI-PD při vysokých nájezdech)
  • Závady tandemových čerpadel ( TDI-PD)
  • Selhání mazání následkem protočení hřídelky pohonu olejového čerpadla (vzácně u 2.0 TDI/TDI-PD)
  • Závady čidel na systému DPF (diesely)
  • Závady příplatkového přídavného naftového topení (do 2010)
  • Vylomení šroubu držícího kladku rozvodového řemene s fatálními následky pro motor (vzácně u 2.0 TDI)
  • Vadné vstřikovače (u 1.6 TDI dříve, u ostatních dieselů při vyšších nájezdech)
  • Vadné zapalovací cívky (TSI, FSI)
  • Závady řetězových rozvodů (TSI)
  • Závady převodovek DSG (vzácně, do r. 2010)
  • Vysoká spotřeba oleje z důvodu vadných pístních kroužků (1.8 TSI, některé série)
  • Závady variátorů časování ventilů (1.8 TSI, 2.0 TSI)
  • Kondenzace vody v mlhovkách (do r. 2010)

Hodnocení

Škoda Superb II. generace (2008 – 2015): Profil ojetiny

Jízda

Slušná

Kvalita

Slušná

Praktičnost

Parádní

Komfort

Slušný

Celk. náklady

Přiměřené

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Skvělá koupě

64 %

Konkurenční modely

Škoda Superb II. generace (2008 – 2015): Profil ojetiny

Ford Mondeo 2011

Ford Mondeo IV. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan

78 %

hodnotilo 5 majitelů

74 999 – 673 000 Kč v 135 inzerátech

Mazda-6_2011

Mazda 6 II. generace (2008 – 2012): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

170 000 – 287 700 Kč v 7 inzerátech

opel_insignia_2013

Opel Insignia (2008 – dosud): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan

80 %

hodnotili 2 majitelé

56 %

hodnocení redakce

184 000 – 859 900 Kč v 54 inzerátech

Volkswagen Passat 2010

Volkswagen Passat VII. generace (B7) (2010 – 2014): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

100 %

hodnotil 1 majitel

200 000 – 799 000 Kč v 83 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Škoda Superb II. generace (2008 – 2015): Profil ojetiny

Moša Petr Opava

? %

zatím nehodnoceno

NetHaus Hodonín

? %

zatím nehodnoceno

Auto Kotvald Ústí nad Labem-Všebořice

? %

zatím nehodnoceno

Moša Petr Opava

? %

zatím nehodnoceno

Moša Petr Opava

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Škoda Superb II. generace (2008 – 2015): Profil ojetiny

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?