Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Toyota Auris I. generace (2007 – 2012): Profil ojetiny

Zatím nehodnoceno

Nehodnoceno

? %

Toyota Auris I. generace (2007 – 2012): Profil ojetiny

Skvělá koupě

64 %

106 000 – 259 999 Kč v 19 inzerátech

Zobrazit nabídky
Toyota-Auris_2007_1600x1200_wallpaper_03

Podrobný profil ojetiny

Toyota Auris I. generace (2007 – 2012): Profil ojetiny

Klady a zápory

Toyota Auris I. generace (2007 – 2012): Profil ojetiny

  • Spolehlivost (mimo 2.2 D-CAT do r. 2009)
  • Minimální riziko krádeže auta nebo padělané servisní historie
  • Prostornost a jízdní komfort
  • Odolný podvozek
  • Nízká spotřeba u 1.4 D-4D a 2.0 D4-D
  • Snadné nastupování díky vyšší pozici sezení
  • Úsporné a spolehlivé benzínové motory Valvematic
  • Verze s motorem 2.2 D-CAT má neharmonické odpružení, příliš vysokou spotřebu a až do roku výroby 2009 u ní navíc hrozí fatální závada na mechanice motoru
  • Benzínový 1.33 VVT na těžký Auris nestačí
  • U velkých dieselů (2.0 a 2.2) se občas objevují problémy se vstřikovači a EGR ventily
  • Robotizovaná převodovka MMT (u některých benzínových verzí) řadí trhavě a nemá ani vzornou spolehlivost
  • U 2.0 D4-D se až do roku 2009 neumí řídící jednotka motoru adaptovat na přirozené opotřebení vstřikovačů (problémy s nevyrovnaným chodem, nutnost dřívější výměny vystřikovačů)

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Toyota Auris I. generace (2007 – 2012): Profil ojetiny

Auris je stejně spolehlivým autem, jako bývala Corolla. Má velice odolný podvozek (občas odejdou nanejvýš ložiska zadních kol), stabilní elektroinstalaci a dobrou protikorozní ochranu. Dojem kvality trochu vázne na interiéru, kde některé díly (především ty se „stříbrným“ nástřikem) trpí zrychleným opotřebením.

Pokud na Toyotách oceňujete hlavně schopnost dojet do cíle, pak při výběru ojetiny obcházejte velké a pro Auris zbytečně těžké diesely 2.0 D-4D a 2.2 D-CAT.

Ten první ještě zpočátku (do r. 2009) díky nepřepisovatelným řídícím jednotkám neumožňoval řešit případné problémy s chodem motoru jinak než drahou výměnou vstřikovačů. Ten druhý (dodávaný coby vrcholný model i s víceprvkovou zadní nápravou) zase do stejného ročníku hrozil drahými závadami mechaniky motoru a ani v pozdějších spolehlivějších verzích není díky systému D-CAT s pátým „regeneračním“ vstřikovačem vůbec úsporný (běžně bere 7 až 8 litrů).

Naopak se vůbec nebojte hybridu HSD, který přišel v roce 2010. Bude coby ojetina vzácný a také drahý, zato komfortnější a tišší než Prius. Hybridní ústrojí je přitom velmi spolehlivé a spotřebu benzínu umí trvale udržet pod pětilitrovou hranicí. Do budoucna z něj plyne ještě větší výhoda: Nemá spojku, dvouhmotový setrvačník ani složitý automat, chybí mu dokonce i konvenční startér a alternátor, odpadají externí řemenové pohony (zbylé pomocné agregáty mají elektrický pohon). Rekuperační brzdění významně šetří klasické brzdy a elektromotory s permanentními magnety vydrží navždy.  Z klasických benzínových jednotek je trochu spornou volbou 1.33 VVT-i, především proto, že jde o příliš malý motor, navíc podobně jako v Yarisu občas přinášející nutnost vyměnit mírně protažené řetězové rozvody (obávané potkání motoru tu však nikdy zaznamenáno nebylo).

Zbylé benzínové verze, tedy starší jednotky 1.4 a 1.6 VVT-i (které už dávno netrpí zvýšenou spotřebou oleje), tak novější 1.6 a 1.8 Valvematic fungují tak, jak od japonské značky čekáme – bezproblémově.

Tajným tipem je nejmenší diesel 1.4 D-4D. U něj občas zazlobily vývěvy (vytvářející podtlak pro brzdový posilovač) a někdy i alternátory, vše se ale dařilo vychytat ještě v záruce a dnes už problémy nebývají. Tento motor má navíc jako jediný ze zdejších dieselů vcelku snadno opravitelné vstřikování Bosch.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Motory

Toyota Auris I. generace (2007 – 2012): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

1.4 D-4D

Vynikající malý diesel, tichý, dostatečně pružný, velmi úsporný (kolem 5,5 litru) a hlavně spolehlivý. Standardně dostal velmi účinné nezávislé topení, tzv. „bufík“, a od roku 2009 šestistupňovou převodovku.

Typické závady

Toyota Auris I. generace (2007 – 2012): Profil ojetiny

  • Závady EGR ventilů (diesely)
  • Závady vstřikovačů (diesely při vyšších nájezdech)
  • Opotřebený dvouhmotový setrvačník (zejména u 2.2 D-CAT 130 kW)
  • Závady na systému DPF (D-CAT od počátku, D-4D od 2010)
  • Rychlejší opotřebení některých dílů interiéru (šoupající se povrch)
  • Pískání brzd
  • Nedržící tepelné štíty výfukového potrubí
  • Závady podtlakového okruhu u 1.4 D-4D (vadná vývěva), dnes už vzácně
  • Závady ložisek kol
  • Tlakování do chladící okruhu u 2.2 D-CAT (vymačkání hlavy a bloku motoru, do 2009)
  • Natažený rozvodový řetěz u 1.33 VVT-i/74 kW (první ročníky)

Hodnocení

Toyota Auris I. generace (2007 – 2012): Profil ojetiny

Jízda

Žádná sláva

Kvalita

Slušná

Praktičnost

Parádní

Komfort

Parádní

Celk. náklady

Přiměřené

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Skvělá koupě

64 %

Konkurenční modely

Toyota Auris I. generace (2007 – 2012): Profil ojetiny

Ford Focus 2008

Ford Focus II. generace (2004 – 2010): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan, Kabrio

70 %

hodnotili 4 majitelé

76 %

hodnocení redakce

43 500 – 529 000 Kč v 217 inzerátech

Honda Civic 2005

Honda Civic VIII. generace (2005 – 2011): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback, Sedan

80 %

hodnotili 2 majitelé

56 %

hodnocení redakce

80 000 – 254 999 Kč v 17 inzerátech

Mazda-3_5door_2004

Mazda 3 I. generace (2003 – 2009): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback, Sedan

80 %

hodnotil 1 majitel

89 000 – 285 000 Kč v 10 inzerátech

renault_megane_2003

Renault Megane II. generace (2002 – 2010): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan, Kabrio

? %

zatím nehodnoceno

52 %

hodnocení redakce

25 000 – 165 000 Kč v 94 inzerátech

Volkswagen-Golf-2009-1280-04

Volkswagen Golf VI. generace (2008 – 2012): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Kabrio

? %

zatím nehodnoceno

72 %

hodnocení redakce

8 000 – 549 000 Kč v 88 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Toyota Auris I. generace (2007 – 2012): Profil ojetiny

Toyota Auris 1.4 D-4D

2008 185 000

99 999 Kč

HYPERAUTO.CZ Praha 10 - Hostivař

80 %

1 zkušenost s prodejcem

Toyota Auris VOLAT

2008

0 Kč

AUTOLAND Autovrakoviště Sluštice Sluštice

? %

zatím nehodnoceno

Toyota Auris 1,3 TERRA

2010 130 500

169 000 Kč

Auto Eder s.r.o. Karlovy Vary

68 %

1 zkušenost s prodejcem

Toyota Auris 2,0 D-4D / 93 kW

2007 167 200

129 000 Kč

Auto HEGR a.s. Olomouc

? %

zatím nehodnoceno

Toyota Auris 2.0D-4D_AUT.KLIMA_SERVISKA

2009 151 000

169 000 Kč

AUTO RT s.r.o. Opava - Komárov

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Toyota Auris I. generace (2007 – 2012): Profil ojetiny

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?