Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Toyota Avensis III. generace (2009 – dosud): Profil ojetiny

Zatím nehodnoceno

Nehodnoceno

? %

Toyota Avensis III. generace (2009 – dosud): Profil ojetiny

Skvělá koupě

73 %

189 900 – 569 900 Kč v 10 inzerátech

Zobrazit nabídky
Toyota-Avensis-2008

Podrobný profil ojetiny

Toyota Avensis III. generace (2009 – dosud): Profil ojetiny

Klady a zápory

Toyota Avensis III. generace (2009 – dosud): Profil ojetiny

  • Spolehlivost (hlavně s benzínovými motory)
  • Minimální riziko krádeže auta nebo padělané servisní historie
  • Prostornost (zejména kombi)
  • Nízká hlučnost motoru (zvláště benzínové verze)
  • Solidní jízdní vlastnosti, přesné řízení
  • Ve středním pásmu velmi silný motor 2.2 D-CAT 130 kW
  • Nízká spotřeba u 2.0 D4-D
  • Bohatá bezpečnostní výbava (7 airbagů včetně kolenního pro řidiče ve standardu)
  • Diesely 2.2 D-CAT mají v praxi vysokou spotřebu, běžně i kolem osmi litrů.
  • Zejména u předfaceliftových verzí dochází k rychlejšímu „rozvrzání“ interiéru, zčásti dílem tuhých tlumičů a nevalné tuhosti karosérie v krutu (zejména u kombi)
  • Exempláře s 18“ koly mají výrazně snížený jízdní komfort, rozumný strop je 17“
  • U některých kusů s dieselem z prvního roku výroby mohou být ještě „nepřepisovatelné“ řídící jednotky, případný problém s nestandardním chodem motoru se tak nedá řešit přehrátím nového softwaru, ale jen drahou výměnou vstřikovačů

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Toyota Avensis III. generace (2009 – dosud): Profil ojetiny

Druhá generace Avensisu z let 2003 až 2008 byla ohromně pohodlná a kvalitně zpracovaná, ovšem „nejaponsky“ trpěla řadou drahých problémů. Hodně zlobilo vstřikování dieselů a překvapivě i sama holá mechanika těch větších: 2.2 D4-D a D-CAT.  Vymačkání styčných ploch mezi blokem motoru, těsním pod hlavou a hlavou válců bude již velmi brzy znamenat vyhození auta do šrotu, neboť oprava je dražší než koupě další ojetiny.

Ačkoliv má Avensis III motory s navenek stejným označením i výkonovými parametry, tato závada se jej už naštěstí netýká. Problém byl vyřešen hned na počátku roku 2009, kdy startovaly prodeje třetí generace. Také problémů se vstřikováním (zde už všechny verze s piezovstřikovači) je méně než dříve, zčásti i proto, že dříve nepřepisovatelné řídící jednotky neumožňovaly řešit případné problémy s chodem motoru jinak než drahou výměnou vstřikovačů. U Avensisu III lze mnoho problémů pořešit pouhým přehrátím aktualizovaného softwaru, výjimkou jsou pouze vozy z prvních měsíců výroby.

S čím se dodnes nic moc neudělalo, je vysoká spotřeba dieselů 2.2 D-CAT – běžně osmilitrová. Systém kombinující filtr DPF s dalším katalyzátorem pro redukci oxidů dusíku vyžaduje enormní regenerační dávku nafty, kterou do výfuku doslova lije externí pátý vstřikovač.

Vzhledem k tomu, že zvláště u nejsilnější verze s točivým momentem 400 N.m se po letech častěji objevují opotřebené dvouhmotové setrvačníky a samotný systém D-CAT není zcela exaktně vychytán ani po stránce spolehlivosti, bude lépe zvolit slabší a jednodušší variantu 2.2 D4-D se 110 kW (doporučujeme s manuálním řazením, neboť stejně výkonná verze s automatem má už systém D-CAT jaká má varanta se 130 kW) nebo rovnou menší dvoulitrový diesel 2.0 D4-D.

Benzínových motorů Valvematic se prodalo celkem dost, jsou velmi tiché a spolehlivé, základní šestnáctistovka je však pro Avensis málo pružná. Před bezestupňovou převodovkou Multidrive S (alternativně pro 1.8 a 2.0 Valvematic) bychom varovali spíše preventivně, zatím je spolehlivá, ale její princip zákonitě choulostivý a s omezenou životností. K dieselu 2.2 šlo mimo manuál získat klasický šestistupňový automat, který je na rozdíl od variátoru pro ojetinu perspektivnější, ale dále zvyšuje spotřebu už tak nijak zázračně úsporného většího dieselu. Navíc i hmotnost, která se u těžších naftových verzí projevuje větší „křaplavostí“ podvozku při přejezdu nerovností, což dále zvýrazňují například velká 18“ kola u verzí v nejvyšších stupních výbavy.

Na nekvalitních silnicích se tak Avensis III dokáže „rozvrzat“ o poznání dříve než komfortněji odpružený předchůdce, což platí zejména u verze kombi, která je v krutu méně tuhá než klasický čtyřdveřový sedan.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Co říká Wikipedie

Toyota Avensis III. generace (2009 – dosud): Profil ojetiny

Třetí generace Toyoty Avensis (kód modelu T270), byla odhalena na autosalonu v Paříži 2008, do prodeje šla v lednu 2009. Avensis získal pět hvězdiček. V souladu s poslední Euro NCAP hodnocení systému s 81% celkového skóre a 90% bodů za bezpečnost cestujících dospělých.

Motory

Toyota Avensis III. generace (2009 – dosud): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

2.0 D4-D 91 kW
Jednodušší a úspornější z dieselů bohatě stačí, v případě ojetiny s ne moc vysokým nájezdem odvede ještě hodně práce. Dvoulitr D4-D má v Avensisu III již piezovstřikovače a je tišší a spolehlivější než dřív, na rozdíl od nejsilnějšího motoru si vystačí s obyčejným jednoduchým filtrem DPF. Běžná spotřeba do 6 litrů, dlouhé převody pružnému a rychle reagujícímu dieselu moc nevadí, naopak jsou zárukou tiché rychlé jízdy. Berte ale až vozy od roku 2010

Typické závady

Toyota Avensis III. generace (2009 – dosud): Profil ojetiny

  • Závady EGR ventilů (diesely)
  • Závady vstřikovačů (diesely při vyšších nájezdech)
  • Opotřebený dvouhmotový setrvačník (zejména u 2.2 D-CAT 130 kW)
  • Sporadicky závady na systému DPF/ D-CAT
  • Pazvuky v interiéru

Hodnocení

Toyota Avensis III. generace (2009 – dosud): Profil ojetiny

Jízda

Parádní

Kvalita

Parádní

Praktičnost

Parádní

Komfort

Parádní

Celk. náklady

Přiměřené

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Skvělá koupě

73 %

Konkurenční modely

Toyota Avensis III. generace (2009 – dosud): Profil ojetiny

Citroen-C5-2008

Citroën C5 II. generace (2008 – dosud): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

92 %

hodnotil 1 majitel

68 %

hodnocení redakce

149 000 – 615 890 Kč v 32 inzerátech

Ford Mondeo 2011

Ford Mondeo IV. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan

78 %

hodnotilo 5 majitelů

74 999 – 673 000 Kč v 135 inzerátech

Honda Accord 2011

Honda Accord VIII. generace (2008 – 2015): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

298 800 – 298 800 Kč v 1 inzerátu

renault_laguna_2010

Renault Laguna III. generace (2007 – 2015): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Kupé

80 %

hodnotil 1 majitel

94 000 – 380 000 Kč v 23 inzerátech

Volkswagen Passat 2010

Volkswagen Passat VII. generace (B7) (2010 – 2014): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

100 %

hodnotil 1 majitel

200 000 – 799 000 Kč v 83 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Toyota Avensis III. generace (2009 – dosud): Profil ojetiny

Toyota Avensis 2,0 D4D Active

2016 12 607

519 000 Kč

Auto Rupexim s.r.o. Vestec u Prahy

? %

zatím nehodnoceno

Toyota Avensis 2,0 D4D Active

2016 16 543

519 000 Kč

Auto Rupexim s.r.o. Vestec u Prahy

? %

zatím nehodnoceno

Toyota Avensis 2,0 D4D Active

2016 20 370

509 000 Kč

Auto Rupexim s.r.o. Vestec u Prahy

? %

zatím nehodnoceno

Toyota Avensis 2,0 D4D Active

2016 97 076

439 000 Kč

Auto Rupexim s.r.o. Vestec u Prahy

? %

zatím nehodnoceno

Automobily B+H Cheb

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Toyota Avensis III. generace (2009 – dosud): Profil ojetiny

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?