Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Toyota Avensis III. generace (2009 – dosud): Profil ojetiny

Toyota Avensis III. generace (2009 – dosud): Profil ojetiny

Skvělá koupě

73 %

189 900 – 569 900 Kč v 10 inzerátech

Zobrazit nabídky
Toyota-Avensis-2008

Podrobný profil ojetiny

Toyota Avensis III. generace (2009 – dosud): Profil ojetiny

Klady a zápory

Toyota Avensis III. generace (2009 – dosud): Profil ojetiny

  • Spolehlivost (hlavně s benzínovými motory)
  • Minimální riziko krádeže auta nebo padělané servisní historie
  • Prostornost (zejména kombi)
  • Nízká hlučnost motoru (zvláště benzínové verze)
  • Solidní jízdní vlastnosti, přesné řízení
  • Ve středním pásmu velmi silný motor 2.2 D-CAT 130 kW
  • Nízká spotřeba u 2.0 D4-D
  • Bohatá bezpečnostní výbava (7 airbagů včetně kolenního pro řidiče ve standardu)
  • Diesely 2.2 D-CAT mají v praxi vysokou spotřebu, běžně i kolem osmi litrů.
  • Zejména u předfaceliftových verzí dochází k rychlejšímu „rozvrzání“ interiéru, zčásti dílem tuhých tlumičů a nevalné tuhosti karosérie v krutu (zejména u kombi)
  • Exempláře s 18“ koly mají výrazně snížený jízdní komfort, rozumný strop je 17“
  • U některých kusů s dieselem z prvního roku výroby mohou být ještě „nepřepisovatelné“ řídící jednotky, případný problém s nestandardním chodem motoru se tak nedá řešit přehrátím nového softwaru, ale jen drahou výměnou vstřikovačů

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Toyota Avensis III. generace (2009 – dosud): Profil ojetiny

Druhá generace Avensisu z let 2003 až 2008 byla ohromně pohodlná a kvalitně zpracovaná, ovšem „nejaponsky“ trpěla řadou drahých problémů. Hodně zlobilo vstřikování dieselů a překvapivě i sama holá mechanika těch větších: 2.2 D4-D a D-CAT.  Vymačkání styčných ploch mezi blokem motoru, těsním pod hlavou a hlavou válců bude již velmi brzy znamenat vyhození auta do šrotu, neboť oprava je dražší než koupě další ojetiny.

Ačkoliv má Avensis III motory s navenek stejným označením i výkonovými parametry, tato závada se jej už naštěstí netýká. Problém byl vyřešen hned na počátku roku 2009, kdy startovaly prodeje třetí generace. Také problémů se vstřikováním (zde už všechny verze s piezovstřikovači) je méně než dříve, zčásti i proto, že dříve nepřepisovatelné řídící jednotky neumožňovaly řešit případné problémy s chodem motoru jinak než drahou výměnou vstřikovačů. U Avensisu III lze mnoho problémů pořešit pouhým přehrátím aktualizovaného softwaru, výjimkou jsou pouze vozy z prvních měsíců výroby.

S čím se dodnes nic moc neudělalo, je vysoká spotřeba dieselů 2.2 D-CAT – běžně osmilitrová. Systém kombinující filtr DPF s dalším katalyzátorem pro redukci oxidů dusíku vyžaduje enormní regenerační dávku nafty, kterou do výfuku doslova lije externí pátý vstřikovač.

Vzhledem k tomu, že zvláště u nejsilnější verze s točivým momentem 400 N.m se po letech častěji objevují opotřebené dvouhmotové setrvačníky a samotný systém D-CAT není zcela exaktně vychytán ani po stránce spolehlivosti, bude lépe zvolit slabší a jednodušší variantu 2.2 D4-D se 110 kW (doporučujeme s manuálním řazením, neboť stejně výkonná verze s automatem má už systém D-CAT jaká má varanta se 130 kW) nebo rovnou menší dvoulitrový diesel 2.0 D4-D.

Benzínových motorů Valvematic se prodalo celkem dost, jsou velmi tiché a spolehlivé, základní šestnáctistovka je však pro Avensis málo pružná. Před bezestupňovou převodovkou Multidrive S (alternativně pro 1.8 a 2.0 Valvematic) bychom varovali spíše preventivně, zatím je spolehlivá, ale její princip zákonitě choulostivý a s omezenou životností. K dieselu 2.2 šlo mimo manuál získat klasický šestistupňový automat, který je na rozdíl od variátoru pro ojetinu perspektivnější, ale dále zvyšuje spotřebu už tak nijak zázračně úsporného většího dieselu. Navíc i hmotnost, která se u těžších naftových verzí projevuje větší „křaplavostí“ podvozku při přejezdu nerovností, což dále zvýrazňují například velká 18“ kola u verzí v nejvyšších stupních výbavy.

Na nekvalitních silnicích se tak Avensis III dokáže „rozvrzat“ o poznání dříve než komfortněji odpružený předchůdce, což platí zejména u verze kombi, která je v krutu méně tuhá než klasický čtyřdveřový sedan.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Co říká Wikipedie

Toyota Avensis III. generace (2009 – dosud): Profil ojetiny

Třetí generace Toyoty Avensis (kód modelu T270), byla odhalena na autosalonu v Paříži 2008, do prodeje šla v lednu 2009. Avensis získal pět hvězdiček. V souladu s poslední Euro NCAP hodnocení systému s 81% celkového skóre a 90% bodů za bezpečnost cestujících dospělých.

Motory

Toyota Avensis III. generace (2009 – dosud): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

2.0 D4-D 91 kW
Jednodušší a úspornější z dieselů bohatě stačí, v případě ojetiny s ne moc vysokým nájezdem odvede ještě hodně práce. Dvoulitr D4-D má v Avensisu III již piezovstřikovače a je tišší a spolehlivější než dřív, na rozdíl od nejsilnějšího motoru si vystačí s obyčejným jednoduchým filtrem DPF. Běžná spotřeba do 6 litrů, dlouhé převody pružnému a rychle reagujícímu dieselu moc nevadí, naopak jsou zárukou tiché rychlé jízdy. Berte ale až vozy od roku 2010

Typické závady

Toyota Avensis III. generace (2009 – dosud): Profil ojetiny

  • Závady EGR ventilů (diesely)
  • Závady vstřikovačů (diesely při vyšších nájezdech)
  • Opotřebený dvouhmotový setrvačník (zejména u 2.2 D-CAT 130 kW)
  • Sporadicky závady na systému DPF/ D-CAT
  • Pazvuky v interiéru

Hodnocení

Toyota Avensis III. generace (2009 – dosud): Profil ojetiny

Jízda

Parádní

Kvalita

Parádní

Praktičnost

Parádní

Komfort

Parádní

Celk. náklady

Přiměřené

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Skvělá koupě

73 %

Konkurenční modely

Toyota Avensis III. generace (2009 – dosud): Profil ojetiny

Citroen-C5-2008

Citroën C5 II. generace (2008 – dosud): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

92 %

hodnotil 1 majitel

68 %

hodnocení redakce

149 000 – 615 890 Kč v 32 inzerátech

Ford Mondeo 2011

Ford Mondeo IV. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan

78 %

hodnotilo 5 majitelů

74 999 – 673 000 Kč v 135 inzerátech

Honda Accord 2011

Honda Accord VIII. generace (2008 – 2015): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

298 800 – 298 800 Kč v 1 inzerátu

renault_laguna_2010

Renault Laguna III. generace (2007 – 2015): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Kupé

80 %

hodnotil 1 majitel

94 000 – 380 000 Kč v 23 inzerátech

Volkswagen Passat 2010

Volkswagen Passat VII. generace (B7) (2010 – 2014): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

100 %

hodnotil 1 majitel

200 000 – 799 000 Kč v 83 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Toyota Avensis III. generace (2009 – dosud): Profil ojetiny

Toyota Avensis 2,0D-4D*6kvalt*Digiklima*

2011 127 345

219 900 Kč

JPN cz s.r.o. Pohořelice

? %

zatím nehodnoceno

Toyota Avensis 2,0 D4D Active

2016 26 635

509 000 Kč

Auto Rupexim s.r.o. Vestec u Prahy

? %

zatím nehodnoceno

Toyota Avensis 2,0 D4D Active

2016 70 780

459 000 Kč

Auto Rupexim s.r.o. Vestec u Prahy

? %

zatím nehodnoceno

Toyota Avensis 2,0 D4D Active

2016 63 927

469 000 Kč

Auto Rupexim s.r.o. Vestec u Prahy

? %

zatím nehodnoceno

Michal Hamák Troubsko

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Toyota Avensis III. generace (2009 – dosud): Profil ojetiny

Jízda

Slušná

Kvalita

Slušná

Praktičnost

Parádní

Komfort

Slušný

Celk. náklady

Přiměřené

Majitelé hodnotí

Skvělá koupě

64 %

Majitelé hodnotí

Celkem 1 recenze

Petr C před 4 měsíci
1.8 Valvematic 108 kW Motorizace
2009 Rok výroby
90 000 km najeto při koupi

64 %

Celková spokojenost

Jízda

Kvalita

Praktičnost

Komfort

Celk. náklady

  • je to krásně tiché auto, dosud jsem jezdil v ve starších Corollách (r.v.2003) a nedá se to srovnat.
  • je to designově krásné auto. Toyota dosud moc nedbala u evropských vozů na vzhled, což je podle mě velká chyba. Ale následná generace (4?) Avensisu už je zase vzhledově krokem zpět
  • Není vyroben z příliš kvalitních dílů. Disky zadních kol jsem musel nechat vyměnit po 90000km, u Corolly 2003 disky vydržely v pohodě do 150000km.
  • Není vyroben z příliš kvalitních dílů2-vše kolem zavěšení kol je po 90000km zkorodované více než na Corolle 2003 po 150000km.
  • Není vyroben z příliš kvalitních dílů3. Hydraulické vzpěry dveří kufru jsou v 90000km těsně před kolapsem-vyboulené korodované. Corolla 2003 po 150000km vzpěry naprosto v pohodě.
  • katastrofální řazení - stupně jsou příliš krátké a myslím že díky tomu motor (Valvematic) nemá nijak velkou pružnost. Jsou problémové i rozjezdy. Jednička pomalá, dvojka rychlá ...
  • Hrozné odpružení - každá dírka nebo kamínek na silnici je cítit až v hlavě. Pak i prudce narůstá hlučnost v interiéru. Tichý je vůz jen na bezvadném povrchu.
  • uváděné nejnižší spotřeby 5,5l/100km jsem jen krátce dosáhl při jízdě po dálnici na šestku v rychlosti 80km/hod z mírného svahu.Je to nejméně o litr více

O voze

Já jsem na vozy Toyota celkem zatížený, protože platívalo, že jsou kvalitou a spolehlivostí bezchybné. Toto se ale docela prudce kamsi vytrácí. Mám potvrzeno i od známého automechanika, že se to nezdá jenom mně, že každá další generace jde kvalitou a spolehlivostí dolů. Ale špatně odpružený podvozek a špatně navržená převodovka, to je podle mě úplná pohroma a něco pro japonskou Toyotu naprosto nepřijatelného. Auto ve výše uvedené motorizaci jezdí slušně v rovinaté krajině, ale v kopcích je to katastrofa. Prázdné auto vlekoucí se do kopce na řvoucí trojku i tak předjíždí kde kdo, ale i ta trojka je krátká, takže každé kopce, nedej bože hory jsou pro Avensis 2009 kombi 1800cm3 benzin úplnou pohromou. Je to moc velká škoda a hlava mi to u Toyoty nebere, jinak je to auto totiž nádherné. Nejnovější Avensis (4? generace) už je zase poměrně ošklivý. Je to zase krok zpět. Myslím, že musí mít Toyota nějaká vzhledová omezení pro Evropu, aby příliš neškodila konkurenci, jinak není možné vysvětlit někdy až vysloveně ošklivý vzhled, který v Asii nevidíme. Dříve jsem na to nadával „že to vypadá jako z jižní Koreje“, ale ty časy jsou pryč a Korea se vzhledově, vybavením i kvalitou mimořádně zlepšila. Snad jsou u nové generace odstraněny alespoň ty technické nedostatky.

Závady

Hodně opotřebené disky zadních kol, musel jsem je brzy vyměnit.

Další parametry

Stav tachometru nyní: 105 000 km | Prodejce: Autobazar / Autorizovaný prodejce - Title

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?