Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Volkswagen Passat V. generace (B5 a B5.5) (1996 – 2005): Profil ojetiny

Zatím nehodnoceno

Nehodnoceno

? %

Volkswagen Passat V. generace (B5 a B5.5) (1996 – 2005): Profil ojetiny

Skvělá koupě

64 %

29 000 – 164 900 Kč v 64 inzerátech

Zobrazit nabídky
Volkswagen Passat 2000

Podrobný profil ojetiny

Volkswagen Passat V. generace (B5 a B5.5) (1996 – 2005): Profil ojetiny

Klady a zápory

Volkswagen Passat V. generace (B5 a B5.5) (1996 – 2005): Profil ojetiny

  • Komfortní odpružení
  • Mimořádně odolné diesely 1.9 TDI 66 a 81 kW (do r. 2000)
  • Dobrá protikorozní ochrana
  • Velké servisní zázemí, mnoho zkušeností s opravami, mnoho náhradních dílů
  • Odolný podvozek (od roku 2002)
  • S benzínovými motory 1.8T, 2.3 VR5 a 2.8 V6 nízká hlučnost
  • Prostornost (zejména kombi Variant)
  • Proti „konkurenčnímu“ Superbu I. generace tužší karosérie vkrutu
  • Kvalitní pohon všech kol (Syncro, později označení 4Motion)
  • Vysoké riziko koupě kusu se „stočenými“ kilometry a padělanou servisní historií
  • Motory 2.5 V6 TDI mají často opotřebené vačkové hřídele – důsledek nedostatečného mazání „vršku“ motoru
  • U 2.5 V6 TDI jsou časté problémy se vstřikovacími čerpadly
  • Verze 2.0 TDI-PD (z let 2003 až 2005) s kódem BGW měla sériově filtr DPF
  • Všechny verze s motory TDI-PD jsou ohroženy zvenčí nepozorovatelným průnikem nafty do motorového oleje. Naředěný olej špatně maže a podílí se na předčasném opotřebení motoru
  • Jízdní vlastnosti jsou negativně ovlivněny přetíženou přídí, zejména u verzí s motory 2.5 TDI V6
  • U všech TDI-PD často odchází dvouhmotový setrvačník

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Volkswagen Passat V. generace (B5 a B5.5) (1996 – 2005): Profil ojetiny

Passat B5 (po faceliftu v listopadu 2000 někdy vtipně označovaný jako B5,5) vděčil za svou obrovskou oblibu zejména motorům 1.9 TDI. Dnes mívají najeto nezřídka půl milionu kilometrů a přestože některé verze motorů – zejména 66 a 81 kW – s tím nemají větší problém, z auta samotného se již pomalu stává ruina a své někdejší kvality těžko předvede.

Velkou bolestí Passatů byla až do roku 2002 málo odolná přední náprava, dnes ovšem nepředstavuje vážnější riziko, neboť při opravách již byly instalovány výrazně odolnější komponenty, jejichž životnost je naopak nadprůměrná.

Příbuznost modelu B5 s prémiovějšími vozy Audi prozrazují nejen výborná protikorozní ochrana a netradičně podélně uložené motory, ale také technika pohonu všech kol. Passat B5 totiž používá stejný systém jako dobové Audi Quattro, tedy stálý pohoj všech kol s mezinápravovým diferenciálem Torsen. Nástupce má již po vzoru Golfu mezinápravovou spojku Haldex.

Passaty Syncro, záhy označované 4Motion, tedy jezdí výrazně lépe než běžné předokolky, které zvláště u verzí s těžkými motory 2.5 TDI V6 bojovaly s přetíženou přídí. Citlivější řidič však disproporční rozložení hmotnosti zaznamená i u čtyřválcových verzí, rozhodně nejde o vůz pro řidičského gurmána.

Z benzínových motorů jsou solidní volbou přeplňovaný 1.8 Turbo a 2.8 V6, u druhého jmenovaného však počítejte s vyšší spotřebou díky sériově instalovanému pohonu všech kol. Hlavně pro nízkou cenu ojetiny lze doporučit i málo žádaný pětiválec 2.3 VR5, vcelku pružný a spolehlivý motor s průměrně devítilitrovou spotřebou. Pozor ovšem u něj na vysoké nájezdy nad 250 000 km, neboť pak bývá potřeba vyměnit vytahaný rozvodový řetěz.

Obecně u více jetých Passatů obcházejte automatické převodovky. Málokdy se jim dostalo pečlivé údržby.

U čtyřválce 1.8 Turbo pozor na zanesený sací koš olejového čerpadla! Po koupi nechte demontovat olejovou vanu a zkontrolovat stav sacího koše, v případě jeho omezené průchodnosti hrozí riziko přidření motoru. Rizika dieselů TDI-PD jsou obecně známá (často se řeší dvouhmotové setrvačníky, u více jetých kusů vytlučené hlavy v místě uložení PD jednotek, průniky oleje do nafty atd.), suverénně nejméně perspektivním pohonem je však šestiválec 2.5 TDI V6. Má choulostivé vstřikovací čerpadlo a poddimenzované mazaní „vršku“ motoru.

Vzácně nabízený dvoulitr 2.0 TDI-PD zde byl ve spolehlivější 8ventilové verzi, ovšem u kódu motoru BGW vybavený filtrem DPF, navíc u VW kratičce používaného (a zde nepříliš osvědčeného) aditivního principu.

Raritní čtyřlitrový osmiválec doporučujeme jen hodně velkým fanouškům. Důvodem je vysoká spotřeba, běžně 13 litrů, a mnoho specifických a náležitě drahých dílů.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Co říká Wikipedie

Volkswagen Passat V. generace (B5 a B5.5) (1996 – 2005): Profil ojetiny

VW Passat figuruje v nabídce německého výrobce již od roku 1973. V současnosti je k dispozici jako sedan nebo jako praktické kombi Passat Variant. Předností Passatu jsou kvalitní materiály, prostorný interiér a velký zavazadelník. Kladem je i vysoká bezpečnost a široká nabídka pohonných jednotek. Záporem někdo shledává okoukaný design, jde však o subjektivní pohled. Na platformě Passatu vzniká mnoho dalších modelů značek z koncernu Volkswagen, například Škoda Superb.

Motory

Volkswagen Passat V. generace (B5 a B5.5) (1996 – 2005): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

1.9 TDI 81 kW

Historicky nejlepší verze dieselů 1.9 TDI měly radiální vstřikovací čerpadlo a výkon 66 nebo 81 kW. V Passatu figurovaly jen do roku 2000, tedy u předfaceliftových verzí. Poté byly vystřídány novějšími, dynamičtějšími, ale i hlučnějšími a méně úspornými jednotkami se vstřikováním PD.

Diesely budou mít najeto mnoho už všechny, proto dejte přednost opravdu osvědčeným starším motorům s výkonem 66 kW (pro toto auto příliš slabý) nebo 81 kW (doporučujeme) s obrovskou spolehlivostí a životností. Jen s nimi dává kompletně „olítaný“ Passat ještě nějaký smysl.

Typické závady

Volkswagen Passat V. generace (B5 a B5.5) (1996 – 2005): Profil ojetiny

  • Závady vstřikovacích čerpadel (2.5 V6 TDI)
  • Zadřená ložiska vačkových hřídelí, poškození vaček (2.5 V6 TDI)
  • Selhání mazání z důvodu karbonem zalepeného sacího koše (1.8 Turbo)
  • Vadné váhy vzduchu (TDI obecně)
  • Závady automatických převodovek
  • Loupající se povrch některých interiérových dílů (tlačítka, madla atd.)
  • Netěsnost vodní pumpy (nejčastěji 2.5 V6 TDI)
  • Závady klimatizace
  • Vytahaný rozvodový řetěz (více jeté kusy s motory 2.3 VR5 a 4.0 W8)
  • Závady dvouhmotových setrvačníků (diesely TDI-PD s manuálním řazením)
  • Průnik nafty do oleje netěsnícími jednotkami PD (čtyřválce TDI-PD při vysokých nájezdech)
  • Závady tandemových čerpadel ( TDI-PD)
  • Závady čidel na systému DPF (2.0 TDI-PD DPF)
  • Zatuhlá regulace turbodmychadla (TDI 81 kW a všechna TDI-PD)
  • Závady zapalovacích cívek nebo zapalovacích modulů (zážehové motory)
  • Ztvrdlá gufera ventilů (více jeté benzínové motory)
  • Závady elektroinstalace

Hodnocení

Volkswagen Passat V. generace (B5 a B5.5) (1996 – 2005): Profil ojetiny

Jízda

Žádná sláva

Kvalita

Slušná

Praktičnost

Parádní

Komfort

Parádní

Celk. náklady

Přiměřené

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Skvělá koupě

64 %

Konkurenční modely

Volkswagen Passat V. generace (B5 a B5.5) (1996 – 2005): Profil ojetiny

Audi A4 2002

Audi A4 II. generace (2000 – 2005): Profil ojetiny

Kombi, Sedan, Kabrio

88 %

hodnotil 1 majitel

50 000 – 189 900 Kč v 25 inzerátech

Citroen C5 2003

Citroën C5 I. generace (2001 – 2008): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

34 000 – 249 000 Kč v 31 inzerátech

Ford Mondeo 2005

Ford Mondeo III. generace (2000 – 2007): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan

77 %

hodnotili 4 majitelé

72 %

hodnocení redakce

4 000 – 189 999 Kč v 101 inzerátech

opel_vectra_1995 (2)

Opel Vectra II. generace (1995 – 2002): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

8 500 – 59 999 Kč v 12 inzerátech

opel_vectra_2002

Opel Vectra III. generace (2002 – 2008): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan

92 %

hodnotili 2 majitelé

68 %

hodnocení redakce

59 990 – 157 000 Kč v 20 inzerátech

peugeot_406_1995

Peugeot 406 (1995 – 2004): Profil ojetiny

Kombi, Sedan, Kupé

75 %

hodnotili 3 majitelé

16 000 – 79 900 Kč v 17 inzerátech

renault_laguna_2000

Renault Laguna II. generace (2001 – 2007): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback

? %

zatím nehodnoceno

25 000 – 145 000 Kč v 35 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Volkswagen Passat V. generace (B5 a B5.5) (1996 – 2005): Profil ojetiny

Autobazar Cukrovar Holešov

? %

zatím nehodnoceno

Volkswagen Passat 1.9 TDI 96kKW 4×4

2002 308 000

69 000 Kč

K.S.H.PROFIT, s.r.o. Brno - Střed

? %

zatím nehodnoceno

Volkswagen Passat

2005

9 000 Kč

MARTIN AUTA s.r.o. OPAVA

? %

zatím nehodnoceno

Perfekt Cars Znojmo

? %

zatím nehodnoceno

Volkswagen Passat

2005

9 000 Kč

MARTIN AUTA s.r.o. OPAVA

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Volkswagen Passat V. generace (B5 a B5.5) (1996 – 2005): Profil ojetiny

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?