Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Volvo S40 II. generace (2004 – 2012): Profil ojetiny

Zatím nehodnoceno

Nehodnoceno

? %

Volvo S40 II. generace (2004 – 2012): Profil ojetiny

Celkem to ujde

60 %

72 999 – 259 999 Kč v 8 inzerátech

Zobrazit nabídky
Volvo S40 2007

Podrobný profil ojetiny

Volvo S40 II. generace (2004 – 2012): Profil ojetiny

Klady a zápory

Volvo S40 II. generace (2004 – 2012): Profil ojetiny

  • Velmi dobré jízdní vlastnosti (podvozek shodný s Focusem)
  • Komfortní odpružení (mimo T5)
  • Dobrá protikorozní ochrana a kvalitní metalické laky
  • Solidní spolehlivost (hlavně s benzínovými čtyřválci)
  • Dynamické motory (mimo 1.6 a 1.8)
  • Sedany obvykle po soukromém majiteli (lepší stav)
  • Mnoho dílů použitelných z Fordu Focus (dostupnost, nízké ceny)
  • Verze s automatickými převodovkami (zejména benzínové) mají výrazně vyšší spotřebu a v případě zanedbaných výměn oleje hrozí drahými závadami
  • U motorů 1.6 D/80 kW dochází k častějším závadám turbodmychadel
  • Verze T5 (ale nikoliv T5 AWD) má velmi tvrdé odpružení
  • Častěji dochází k závadám ložisek kol
  • Benzínové pětiválce někdy mají problémy se škrtícími klapkami

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Volvo S40 II. generace (2004 – 2012): Profil ojetiny

Druhá generace modelu S40 (a z něj odvozeného kombi V50) stojí na podlahové skupině Fordu Focus 2. generace, což přináší dvě velká pozitiva. Za prvé výborné jízdní vlastnosti, za druhé nízké servisní náklady u podvozku (výjimkou jsou pouze ložiska kol, které si Volvo zcela nepochopitelně dodalo vlastní). Také benzínové čtyřválce pochází kompletně od Fordu, řemenovou 1.6 16v známe z Focusu, „řetězové“ verze 1.8 a 2.0 16v z Mondea. Všechny zmíněné motory jsou mimořádně spolehlivé, bohužel i velmi vzácné, neboť klientela volila často diesely.

Oba čtyřválce, 1.6D a 2.0D, pochází od francouzského koncernu PSA, pouze se nejmenují HDi. Doporučujeme volit větší dvoulitr, ovšem ne z úplně prvních let výroby.  Menší šestnáctistovka je známá závadami turbodmychadel a po letech i hromaděním karbonu, navíc již od prosince 2005 dostala ve volvech sériově filtr DPF, s nímž se po letech pojí také zbytečné investice a problémy.

Na dvoulitrech 2.0D zlobí občas jen EGR ventily a u hodně jetých kusů pak ještě dvouhmotové setrvačníky, jinak jde ovšem o velice zdařilý agregát. O pětiválcích (benzínových 2.4 a 2.5 T5, a dieselech 2.0 D3/D4 a 2.4 D5) se lze zmínit pouze okrajově, jejich podíl mezi ojetinami je poměrně malý. Benzínové pětiválce mají vysokou spotřebu, běžně od 9 do 12 litrů, vrcholná verze T5 (je-li jako předokolka) pak i velmi nekomfortní odpružení.

Čtěte také: Profil ojetiny Volvo XC90 (2002 – 2014)

Naftové pětiválce jsou výborné, berou jen kolem 6 litrů – pokud jsou spojeny s manuálem. U verze D5 pozor na automatickou převodovku (manuál v kombinaci s D5 přišel až v roce 2007), je totiž mírně poddimenzovaná, hodně citlivá na čistotu oleje, zvyšuje spotřebu až o 1,5 litru a v kombinaci s ní musel být točivý moment motoru snížen o 50 N.m.

Platforma společná s Fordem přinesla i část jeho elektroinstalace, z čehož plynou různé drobné problémy s ní. Například větší přechodové odpory v konektorech atd. Poměrně často u Volva odchází výměníky klimatizace, na kterých tlející listí a nečistoty udržují trvalé vlhko, což v kombinaci s posypovou solí znamená brzkou zkázu. Některé originální díly jsou drahé. Například zmíněný výměník stojí až 13 tisíc. překvapivě rozšířená je ale druhovýroba na tento model, a to i u dílů, které nejsou záměnné s masově rozšířeným Focusem. Na rozdíl od Fordu potěší i výborná protikorozní ochrana.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Motory

Volvo S40 II. generace (2004 – 2012): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

2.0 107 kW

Všechny zdejší benzínové čtyřválce pocházejí od Fordu a jsou velice spolehlivé. Největší dvoulitr poskytuje i těžšímu kombi solidní dynamiku při průměrně osmilitrové spotřebě, problémů s motorem je absolutní minimum. Stejně jako agregát 1.8 16v má bezúdržbový rozvodový řetěz. Problém je v menším rozšíření této verze (na trhu převažují diesely), její hledání se však rozhodně vyplatí.

Typické závady

Volvo S40 II. generace (2004 – 2012): Profil ojetiny

  • Vadná ložiska kol
  • Závady EGR ventilů (francouzské diesely 1.6 a 2.0D)
  • Závady škrtících klapek (benzínové verze 2.4 a T5)
  • Závady na systému DPF (u dieselů, které je mají)
  • Závady odvětrávání klikové skříně (T5)
  • Závady automatických převodovek (u pětiválců)
  • Opotřebené dvouhmotové setrvačníky (diesely s manuálním řazením)
  • Perforovaný chladič klimatizace
  • Závady turbodmychadel (zejména 1.6 D, vzácněji T5)
  • Závady vstřikovačů (diesely při velkých nájezdech)
  • Zablokované swirl klapky v sání (D5)
  • Drobnější závady elektroinstalace

Hodnocení

Volvo S40 II. generace (2004 – 2012): Profil ojetiny

Jízda

Slušná

Kvalita

Slušná

Praktičnost

Slušná

Komfort

Slušný

Celk. náklady

Přiměřené

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Celkem to ujde

60 %

Konkurenční modely

Volvo S40 II. generace (2004 – 2012): Profil ojetiny

Alfa_Romeo-159_1750_TBi_2010_1280x960_wallpaper_01

Alfa Romeo 159 (2005 – 2011): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

64 %

hodnocení redakce

138 000 – 224 000 Kč v 10 inzerátech

Audi-A4-2008-1600-04

Audi A4 III. generace (2004 – 2007): Profil ojetiny

Kombi, Sedan, Kabrio

77 %

hodnotili 3 majitelé

56 %

hodnocení redakce

95 000 – 299 800 Kč v 20 inzerátech

Audi A4 2012

Audi A4 IV. generace (2007 – 2015): Profil ojetiny

Kombi, Sedan

? %

zatím nehodnoceno

76 %

hodnocení redakce

169 900 – 949 001 Kč v 42 inzerátech

BMW 3 2009

BMW řada 3 V. generace (E90) (2005 – 2012): Profil ojetiny

Kombi, Sedan, Kabrio, Kupé

54 %

hodnotili 2 majitelé

139 000 – 829 998 Kč v 84 inzerátech

Vybrané nabídky prodejců

Volvo S40 II. generace (2004 – 2012): Profil ojetiny

Volvo S40 1.6 D5

2011 149 332

189 000 Kč

Autobazar Polák. Strakonice

? %

zatím nehodnoceno

Volvo S40 1,6 D,GAR.KM,1-Maj.KRASAVEC

2006 189 493

122 000 Kč

Autobazar U MAKRA Ostrava Ostrava - Hrabová

? %

zatím nehodnoceno

Volvo S40 2,0i Mementum

2008 226 342

109 500 Kč

Autobazar HLAVATÝ Karlovy Vary

? %

zatím nehodnoceno

Volvo S40 1.6D,Aut.Klima, S.knížka

2008 173 401

149 950 Kč

Romino Car s.r.o. Plzeň - Černice

? %

zatím nehodnoceno

Volvo S40 1.8i +PO SERVISE+AUT.KLIMA+

2008 145 279

159 000 Kč

Cars Trade M&M s.r.o. Dyje

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Volvo S40 II. generace (2004 – 2012): Profil ojetiny

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?