Napište recenzi svého auta a vyhrajte iPad Air!

Volvo S60 I. generace (2000 – 2009): Profil ojetiny

Zatím nehodnoceno

Nehodnoceno

? %

Volvo S60 I. generace (2000 – 2009): Profil ojetiny

Celkem to ujde

52 %

20 000 – 227 700 Kč v 13 inzerátech

Zobrazit nabídky
images_volvo_s60_2007_4

Podrobný profil ojetiny

Volvo S60 I. generace (2000 – 2009): Profil ojetiny

Klady a zápory

Volvo S60 I. generace (2000 – 2009): Profil ojetiny

  • Robustní a velmi pružné diesely 2.4 D/D5 s nízkou spotřebou
  • Proti německým prémiovým značkám menší rizikovost při koupi ojetiny a levnější servis
  • Dobrá protikorozní ochrana
  • Vysoká pasívní bezpečnost
  • Dravé přeplňované pětiválce (zejména od výkonu 136 kW výše)
  • Kompaktní automatické převodovky pracují u silnějších verzí na hranici své dimenzace, poruchy automatů bývají u starších kusů časté
  • Dílenské zpracování interiéru nedosahuje úrovně německých konkurentů
  • Radost z jízdy kazí přeposilované řízení s minimální zpětnou vazbou
  • Prostornost v zadní části interiéru odpovídá BMW E46 – tedy méně místa pro kolena i nad hlavou
  • Zvláště s většími koly (ráfky) Volvo S60 velmi špatně tlumí ostřejší nerovnosti, podvozek je „křaplavý“ a na nekvalitních silnicích v něm dříve vznikají vůle

Co říkají Ojetinypodlupou.cz

Volvo S60 I. generace (2000 – 2009): Profil ojetiny

Modelem S60 se Volvo pokusilo konkurovat „sportovněji“ zaměřeným prémiovkám střední třídy, konkrétně vozům Audi A4 a BMW řady 3. Dokladem těchto ambicí nebyly jen silné (zde výhradně pětiválcové) motory, ale i design karosérie s klesající linií střechy ve stylu kupé, čímž utrpěla praktičnost. Stejně jako u zmíněných konkurentů je místa na zadních sedadlech málo, nízká střecha v zadní části si navíc vyžádala „utopení“ zadních sedadel, takže se zde sedí v polodřepu.

Podvozek vychází z většího modelu S80 1. generace. Díky nadprůměrnému rozchodu kol má Volvo velmi dobrou směrovou stabilitu, ovšem otupělé řízení a nedoladěné odpružení (zdánlivě houpavé, ovšem na ostřejších nerovnostech tvrdé a křaplavé, pouze vozy s adaptivními tlumiči Four-C jsou v tomto lepší) stojí za prvním dojmem „nevyladěného“ stroje. K dynamické jízdě tak svádějí spíše jen silné motory.

Odolnost podvozku není špatná, vyskytují se hlavně vůle předních příčných ramen díky roztrhaným silentblokům (byly později modifikovány) a občas nižší životnost zadních tlumičů a ložisek kol.

Limity podvozku nijak výrazně neposouvají ani verze s pohonem všech kol AWD, které využívají známou spojku Haldex. Pokud takový vůz často netahal těžké vleky a měnil se v ní olej, měla by ještě chvíli fungovat. Samotný pohon AWD zde může selhat stejně jako u XC90 z důvodu protočení tisícihranu v „odbočce“ úhlové převodovky, takže místo pomoci zadních kol jen odspodu něco rachotí a přeskakuje.

Dejte pozor na automatické převodovky. Zde použité skříně Aisin reagují i malé znečištění oleje drahými závadami elektrohydraulických částí, autorizované servisy proto radí měnit náplň v převodovce každých 60 tisících km.

Benzínové motory jsou poměrně spolehlivé. Když už, pak problémy jdou většinou na vrub recirkulaci výfukových plynů, závadám škrtících klapek a odvětrávání klikové skříně.

Hlavní důvod, proč se zajímat o ojeté Volvo S60, je spjat s velmi povedeným dieselem o objemu 2,4 litru. Tak plynule táhnoucí, úsporný a odolný diesel s mnoha chytrými finesami u dobových konkurentů asi nenajdete. Třeba u vozů s manuálem pomáhá s řazením dokonalý automatický meziplyn. Modernizované verze (od roku 2005) mají dokonce turbo s nezávisle fungujícím vodním chlazením, jehož zásluhou řidiči odpadá „povinnost“ po ostré jízdě dochlazovat motor volnoběhem.

Mechanická spolehlivost je výborná, ve světle problémů jiných dieselů může být povaha závad označena dokonce za banální. Starší verze Euro 3 občas trpí na nefunkční podtlakové ovládání turba, novější Euro 4 s elektricky ovládaným turbem zase na předčasný rozpad ovládacího táhla swirl klapek sání, které se pod nánosem karbonu časem přidírají. Pokud se ani s novým ovládacím táhlem nepodaří klapky rozchodit, lze celkem jednoduše vyměnit i je, stojí přibližně čtyři tisíce korun.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Motory

Volvo S60 I. generace (2000 – 2009): Profil ojetiny

Motory, které doporučujeme

2.4 D5 136 kW

Novější, výkonnější verze D5 plnící normu Euro 4 sice přinesla filtr DPF a občas zlobící swirl klapky v sání, vše ale vynahrazuje mamutím zátahem – se svými 400 N.m se v pružnosti takřka vyrovná vrcholnému S60 R. V kombinaci s manuální převodovkou přitom umí být stále ještě rozumně hospodárná. Lze jezdit se spotřebou do 6,5 l/100 km. Závažnější mechanické vady motor nemá.

Typické závady

Volvo S60 I. generace (2000 – 2009): Profil ojetiny

  • Zkřehlá a matná plexiskla světlometů
  • Závady vstřikovačů (diesely při vyšších nájezdech)
  • Závady swirl klapek s sacím potrubí (2.4 D/ D5 od r. 2005)
  • Závady odvětrávání klikové skříně (zážehové pětiválce)
  • Úniky paliva (starší diesely, obvykle průsak kolem vstřikovačů)
  • Závady nezávislého topení (je –li instalováno)
  • Drobné závady elektroinstalace
  • Závady klimatizace (úniky média)
  • Nefunkční pohon AWD (vymačkaný tisícihran úhlové převodovky)

Hodnocení

Volvo S60 I. generace (2000 – 2009): Profil ojetiny

Jízda

Žádná sláva

Kvalita

Parádní

Praktičnost

Žádná sláva

Komfort

Žádná sláva

Celk. náklady

Přiměřené

Ojetinypodlupou.cz hodnotí

Celkem to ujde

52 %

Konkurenční modely

Volvo S60 I. generace (2000 – 2009): Profil ojetiny

Audi A4 2002

Audi A4 II. generace (2000 – 2005): Profil ojetiny

Kombi, Sedan, Kabrio

88 %

hodnotil 1 majitel

50 000 – 189 900 Kč v 25 inzerátech

BMW 3 2001

BMW řada 3 IV. generace (E46) (1998 – 2007): Profil ojetiny

Kombi, Hatchback/Liftback, Sedan, Kabrio, Kupé

83 %

hodnotili 4 majitelé

68 %

hodnocení redakce

29 900 – 499 900 Kč v 84 inzerátech

mercedes-benz_c-klasse_2005

Mercedes-Benz třída C II. generace (W203) (2000 – 2007): Profil ojetiny

Kombi, Sedan, Kupé

84 %

hodnotil 1 majitel

79 000 – 400 000 Kč v 31 inzerátech

saab_9-3_1998

Saab 9-3 I. generace (1998 – 2003): Profil ojetiny

Hatchback/Liftback, Kabrio, Kupé

? %

zatím nehodnoceno

Vybrané nabídky prodejců

Volvo S60 I. generace (2000 – 2009): Profil ojetiny

Volvo S60 2.4 D +DIG.KLIMA+

2007 271 741

147 000 Kč

NetHaus Strážnice

? %

zatím nehodnoceno

Volvo S60 2,4 D5 163PS Momentum

2009 190 979

178 000 Kč

JS Autocentrum s.r.o. Horka u Staré Paky

? %

zatím nehodnoceno

Volvo S60 2.5 T 154 kW XENON

2008 199 900

179 000 Kč

XXLAuto.cz Praha 7

40 %

1 zkušenost s prodejcem

Volvo S60 motor D5

2002

20 000 Kč

AUTOLAND Autovrakoviště Sluštice Sluštice

? %

zatím nehodnoceno

Volvo S60 2,4 D5 120KW

2005 236 000

67 000 Kč

AUTO JOMI Hustopeče u Brna

? %

zatím nehodnoceno

Recenze majitelů

Volvo S60 I. generace (2000 – 2009): Profil ojetiny

Jak správně vybírat ojetinu a na co si dát pozor?