Subaru eBoxer

Ford Fusion (2002 – 2012): Profil ojetiny

OVERALL RATING 2.75 of 5.0
  • Performance
    2 of 5.0
  • Comfort
    2 of 5.0
  • Interior
    3 of 5.0
  • Exterior
    4 of 5.0
Redakce
0

Ford Fusion je z technického pohledu jen praktičtějším derivátem Fiesty páté generace. Liší se prostornější a praktičtější karosérií, sedící na mírně zvýšeném podvozku. Podvozková platforma, motory a dokonce i interiér jsou stejné, Fusionu pouze scházely „okrajové“ agregáty 1.3 Zetec a dvoulitr montovaný do sportovní Fiesty ST.

Závady a možná slabší místa také kopírují Fiestu V. S ní Fusion sdílí i mírné nadání pro sportovnější jízdu, byť typického majitele tohoto „polo-SUV“ asi moc nezajímá. Fusion totiž obvykle hraje roli spíše „pracovního“ vozidla. Větší kola a vyšší světlost podvozku umožňují i jízdu po nezpevněných cestách – v tom číhá první větší zádrhel. Při častých jízdách po nekvalitním povrchu se přední náprava z Fiesty rozkládá.

Vznikají vůle v čepech i silentblocích, u více vytěžovaných kusů mohou být poškozená ložiska kol a dokonce i poloosy. Opravy malých Fordů ale nebývají nijak výrazně finančně náročné, navíc servisní síť je dostatečně hustá a dílů z druhovýroby také dost.

Prodejům dominovaly zážehové motory. Všechny jsou spolehlivé, opět se však někdy projevuje charakteristická vlastnost novějších benzínových Fordů: nevysvětlitelné chování za studena. Motor nedrží volnoběh, škube, nejde za plynem a někdy i studený zhasne. Někdy to má na svědomí vadná škrtící klapka, někdy méně kvalitní benzín, nejčastější příčinou však bývá „zakarbonování“ motoru častějšími jízdami na krátké vzdálenosti. Karbon část vstříknutého paliva nasaje a posléze uvolňuje, čímž nekontrolovatelně ochuzuje i obohacuje směs, motor kucká, zhasíná, za studena nedrží volnoběh. Čas od času je dobré vyrazit na dálnici a delší jízdou karbon „opálit“.

Diesely byly výrazně dražší, navíc až do roku 2005 je zastupovala pouze čtrnáctistovka s pouhými 50 kW. Je pružná a úsporná, ale postrádá čipernost. Po stránce spolehlivosti je ovšem mnohem lepší volbou než větší 1.6 TDCi, která měl mnoho slabších míst v čele s nadměrnou tvorbou karbonu v oleji, který posléze ochromoval mazání turbodmychadla a v pokročilém stádiu klidně i zablokoval „hydroštely“ ventilů.

Častěji se u silnějšího dieselu vyskytují i závady podtlakového okruhu, EGR ventilů a úniky oleje jsou u něj přímo normou. Fusion měl u všech verzí standardně pětistupňový manuál (na volnoběh trochu chrastící, občas se závadou synchronizace), alternativně u obou čtrnáctistovek pak uskákaný robotizovaný manuál Durashift EST (nedoporučujeme) a u benzínové šestnáctistovky příplatkově klasickou čtyřstupňovou automatiku (může být, pokud v ní předchozí majitel měnil olej).

Občas se vyskytují problémy s elektroinstalací. Rozpětí je rozmanité od závad imobilizéru, přes elektrohydraulický posilovač řízení, centrální zamykání až po poruchy přístrojového štítu, jejich výskyt je však častější u předfaceliftových verzí.

Motory, které doporučujeme
1.4 Duratec
Tento jednoduchý spolehlivý motor se ve Fusionu vyskytuje nejčastěji a je to dobře. Na rozdíl od dvanáctistovky už slušně jede, proti vzácné šestnáctistovce je mírně tišší, úspornější a hlavně dostupnější. Pouze se vyhněte verzi s robotizovanou převodovkou Durashift EST.

Typické závady

  • Závady škrtících klapek (sporadicky, zážehové verze)
  • Závady lambda sond (zážehové motory)
  • Závady EGR ventilů u TDCi
  • Netěsnosti podtlakového vedení i ochromené mazání turbodmychadel u 1.6 TDCi
  • Drobnější závady elektroinstalaceZávady posilovače řízení
  • Hlučnost, sporadicky i závady synchronizace u manuálních převodovek
  • Závady robotizované převodovky Durashift EST

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

blank
Author
Redakce