Subaru eBoxer

Hyundai ix35 (2009 – 2015): Profil ojetiny

OVERALL RATING 2.75 of 5.0
  • Performance
    3 of 5.0
  • Comfort
    3 of 5.0
  • Interior
    3 of 5.0
  • Exterior
    2 of 5.0
Redakce
0

Na modelu Hyundai ix35 řeší servisy nejčastěji nestandardní hluky, především od podvozku a karosérie. U více jetých kusů klepou tyčky předního stabilizátoru (u předfaceliftového modelu i zadní), občas i jeho uložení v karosérii. U některých kusů se vyskytly i vůle poloos na straně náboje kola, což je řešitelné zvýšením utahovacího momentu. Klepání při přejezdu nerovností mívají rovněž na svědomí špatně držící plastové podběhy kol, aretované narážecími plastovými matkami.

Nestandardní hluky někdy vyluzuje rovněž samotná karosérie. Klepání ze zadních pátých dveří mívá často na svědomí malý horní spoiler, držící na šroubcích které se dokáží povolit. Některým zákazníkům klepala u vozu i kapota, překvapivě nešlo o vůli v zámku ale neošetřenou vůli mezi plechem kapoty a její vnitřní výztuhou, což se napravuje podlepením.

V záruce se rovněž často řeší nižší životnost některých interiérových materiálů – ať již „olezení“ kůže na volantu nebo třeba poškozený povrch sedadel. Máte-li v pořádku razítka v servisní knížce, Hyundai se v těchto záležitostech chová až nadprůměrně štědře, s obvyklou výjimkou jediného: Koroze karosérie. Ta se však modelu ix35 netýká, spíše jde o poznatek ze starších modelových řad. U toho modelu rezaví nanejvýš buben parkovací brzdy. Provozní brzdy jsou ovšem kotoučové.

Samotná mechanika auta drží velmi dobře. S motory je problémů naprosté minimum, závady na automatických převodovkách nebo elektricky zapojovaném pohonu 4×4 se dosud nevyskytly, velmi vzácně bylo třeba kvůli hlučnosti vyměnit ložiska v manuální převodovce. Trochu častější jsou předčasně opotřebené spojky, což je z části i důsledek horšího sladění chodu pedálů.

Velmi spolehlivě se projevuje také elektroinstalace. Proti evropským vozům je jednodušší, takže u mnoha prvků nedovoluje například dodatečné programování (např. vypínání denního svícení), ale je „asijsky“ spolehlivá. Drobnou výjimkou jsou vadné spínače brzdových světel (mění se ve svolávací akci) a občas nefunkční dveřní zámky na některých dveřích, jejich případů však není mnoho. Větší problémy nastanou jen v případě, že se do kabeláže pustí kuny (mají rády i hadice podtlakového vedení na motoru).

Celkově patří ix35 – i při zohlednění relativního mládí modelu – ke spolehlivějším vozům. Zásadní závady, které by ochromily pohyblivost auta, se tu prakticky nevyskytují. Vadí spíše drobné nedodělky. Do budoucna bude problém v některých dražších náhradních dílech a také zbytečně komplikovaných servisních úkonech. Například palivový filtr u benzínových motorů je umístěn přímo v nádrži a jeho výměna obnáší demontáž zadních sedadel, víka nádrže i palivového čerpadla …

Motory, které doporučujeme
2.0 CVVT 120 kW
Osvědčený a spolehlivý benzínový motor s nečekaně ostrou výkonovou špičkou, dodávaný s pohonem předních i všech kol. Spotřebu má sice kolem 9 až 10 litrů (na dálnici kvůli jen pětistupňové manuální převodovce o něco víc, alternativní automat byl šestistupňový), náklady však šetří suverénně nejnižší pořizovací cenou ojetiny a v budoucnu i servisem – až záruka pomine a naplno se projeví drahé náhradní díly.

Typické závady

  • Klepající tyčky stabilizátoru (přední vždy, u předfaceliftových modelů i zadní)
  • Vůle poloos v náboji kola (klepnutí při přidání či ubrání plynu)
  • Povrzávání interiéru (nejčastěji loketní opěrka)
  • Nižší životnost některých potahových materiálů
  • Klepající plastové podběhy
  • Klepání pátých dveří – obvykle uvolněný spoiler
  • Opotřebené spojkové obložení (více jeté kusy, benzín i diesel)
  • Zatuhlý mechanismus, koroze v bubnu parkovací brzdy
  • Závady dveřních zámků (vzácně)

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

blank
Author
Redakce