Subaru eBoxer

Peugeot 206 (1996 – 2012): Profil ojetiny

OVERALL RATING 2.75 of 5.0
  • Performance
    3 of 5.0
  • Comfort
    2 of 5.0
  • Interior
    3 of 5.0
  • Exterior
    3 of 5.0
Redakce
0

Na svou dobu působil Peugeot 206 velmi moderně (design obstojí dodnes), přestože se použitou technikou hodně podobal předchůdcům. Nejen že osmiventilové benzínové motory řady TU (1.1, 1.4 a 1.6) měly kořeny ještě v polovině osmdesátých let, on tam spadá i podvozek se zadní nápravou odpruženou zkrutnými tyčemi.

Jsou-li zadní kola vyhlédnutého kusu postavená do písmena A (při pohledu zezadu), počítejte s poměrně náročnou výměnou ložisek. Přední náprava je běžné konstrukce McPherson, zde se řeší převážně jen klepající tyčky stabilizátoru nebo vůle v silentblocích, kterou jsou (na rozdíl od čepů) měnitelné samostatně.

Zmíněné benzínové motory TU jsou poměrně pružné, úsporné i přiměřeně spolehlivé – výjimečně zde selhalo těsnění pod hlavou nebo praskly výfukové svody, rizikovost je ale nízká. Jejich kondici nesvědčí spíše to, že po opuštění značkových servisů se už málokdo u nich zabývá vymezováním ventilových vůlí.

Nejlepším pohonem jak z hlediska vlastností, tak spolehlivosti je modernější šestnáctiventilová čtrnáctistovka se 65 kW. Škoda že přišla až do modernizovaných modelů (po roce 2002), které už měly složitější multiplexní elektrickou síť, tehdy ještě ne zcela vychytanou. Od tohoto data například častěji zlobí modul páček pod volantem, který je v originále velmi drahý.

Některé série motorů 1.6 16v trpěly přidíráním ventilů a nepravidelným chodem, dnes se to však objevuje minimálně, problematické kusy se již obvykle stihly projevit a jsou po opravě. Dvoulitry v „ostrých“ verzích GTi a RC jsou trochu zklamáním. Nejedou až tak úžasně (na deklarovaný „papírový“ výkon), mívají vysokou spotřebu paliva a po letech i oleje. Dvoulitry (i naftové) mají i některé odlišné díly přední nápravy a například silent-bloky předních ramen u nich odchází ještě mnohem častěji než u běžných modelů.

Z dieselů nejvíc boduje velmi úsporný 1.4 HDi. Všechny větší motory jsou choulostivější – zejména 1.6 HDI, v kterém se po čase hromadí karbon) nebo zbytečně těžké a nikterak úsporné (1.9D, 2.0 HDi).

Také v jejich případě mějte na paměti, že ačkoliv mechanika motorů byla schopná ustát tři sta tisíc kilometrů, samotné auto už nikoliv. Peugeot 206 byl primárně konstruován jako městské a příměstské auto a ačkoliv uměl být díky komfortnímu odpružení pohodlný i na delších trasách, jeho celkové opotřebení už bývá nad hranicí 200 tisíc km značné. Stejně jako u jiných modelů i zde platí upozornění na drahé specifické náhradní díly pro stylové kupé-kabrio 206 CC.

Motory, které doporučujeme
1.4 HDi

Malý, lehký a velmi úsporný diesel 1.4 HDi patří spolu s benzínovým 1.4 16V k nejpovedenějším motorům v řadě 206. Na rozdíl od většího 1.6 HDi netrpí nadměrnou produkcí karbonu a je mnohem spolehlivější. Díky celohliníkové konstrukci méně zatěžuje přední nápravu, na jejíž životnosti se každý zbytečný kilogram negativně podepisuje. Běžná spotřeba 5 l/ 100 km.

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

blank
Author
Redakce