Subaru eBoxer

Peugeot 207 (2006 – 2015): Profil ojetiny

OVERALL RATING 3 of 5.0
  • Performance
    3 of 5.0
  • Comfort
    3 of 5.0
  • Interior
    4 of 5.0
  • Exterior
    2 of 5.0
Redakce
0

Nástupce populárního modelu 206 působí dojmem výrazně většího, téměř „otylého“ auta, ale vnitřní prostor se adekvátně tomu nezvětšil. Díky velkému rozvoru náprav (2,54 m) je sice model 207 v podélném směru štědřejší, místa nad hlavou je však vzadu poměrně málo (zvláště u hatchbacku) a zavazadelník kombíku SW má v základním uspořádání mnohem menší objem než třeba domácí Fabia kombi.

Určitou podobnost s Fabií lze vystopovat i na velmi dobré protikorozní ochraně a absenci opravdu přesvědčivého benzínového motoru: ty konstrukčně staré (1.4 a 1.6 16V) nepotěší ani pružností, ani kulturou chodu a ani spotřebou, ty mladší a technicky propracovanější (VTi, THP) zase spolehlivostí.

Stejně jako malé motory TSI od VW se francouzsko-německé šestnáctistovky VTI a THP (vyvinuté ve spolupráci s BMW) řadu let soužily s problematickými rozvody, podíl silných přeplňovaných motorů THP je však v řadě 207 velmi malý. Řetězy se umí jak vytahat (to i u VTi), tak zcela přeskočit, nekontrolovatelně uvolnit se dokáže i nalisované rozvodové kolo na vačkové hřídeli. Mezi novějšími benzínovými verzemi je asi nejméně potíží s nejmenším 1.4 VTi, kdo však chce vyloženou jistotu, měl by vyhledat raději zmíněné konstrukčně starší agregáty, vyráběné do roku 2007.

Mezi diesely už pomyslná volba číslo 1 existuje: malý 1.4 HDI. Moc nejede, ale je úsporný a hlavně velmi spolehlivý, což je vlastnost, která třeba větší šestnáctistovce 1.6 HDi občas schází. Po letech z ní masívně uniká olej a případě starších 16V verzí (66 a 80 kW) se i častěji řeší defekty turbodmychadel, v pokročilém věku pak i karbonem zanesená zdvihátka ventilů. Kvůli nevhodnému tvaru olejové vany totiž nikdy nejdou vypustit nejhustší kaly.

Mimo nejslabší modifikaci s výkonem 66 kW zde číhá i klasický francouzský „aditivní“ filtr DPF (FAP), který má z principu omezenou životnost (dříve se zahlcuje nespalitelnými zbytky) a v jejím průběhu je třeba doplňovat speciální roztok.

Model 207 jako takový mnoho slabých míst nemá, spíše zamrzí dražší originální náhradní díly a občas komplikované opravy i zdánlivě banálních záležitostí. Typickým příkladem může být výměna kulových čepů přední nápravy, které po čase doslova „zarostou“ a jejich demontáž je možná pouze s pomocí nejhrubší možné síly. Občas zamrzí oxidující elektroinstalace nebo hlučné řazení manuálních převodovek, obojí je však letitou slabinou většiny vozů koncernu PSA.

Stylové kupé-kabrio 207 CC je okrajovou záležitostí, čemuž odpovídají i ceny některých specifických dílů (např. dílů pevné skládací střechy).

Motory, které doporučujeme
1.4 HDi
Malý, ale šikovný. Na těžký a rozložitý Peugeot 208 stačí základní diesel jen tak tak, důvodem jeho doporučení však nemá být dynamika, ale spolehlivost. Na rozdíl od většího 1.6 HDi netrpí na závady turbodmychadel ani karbonem zablokovaná hydraulická zdvihátka ventilů. Navíc díky celohliníkové konstrukci méně zatěžuje přední nápravu, na jejíž životnosti se každý zbytečný kilogram negativně podepisuje. Běžná spotřeba jen mírně nad 5 litrů.

Typické závady

  • Opotřebený dvouhmotový setrvačník (1.6 HDi/80 nebo 82 kW)
  • Závady turbodmychadel (1.6 HDi)
  • Závady podtlakového okruhu (1.6 HDi)
  • Poruchy EGR ventilů
  • Vadné zapalovací cívky (benzínové motory, nejčastěji VTi)
  • Závady čidel teploty chladící kapaliny (1.6 VTi)
  • Rozladěné časování rozvodů u THP a VTi
  • Závady na systému časování ventilů (VTi a THP)
  • Sporadicky problémy na systému DPF (diesely)
  • Vůle v přední nápravě (volné kulové čepy)
  • Závady elektroinstalace (oxidace konektorů, časté praskání žárovek,
  • Závady lambda sond (benzínové motory)
  • Selhání čerpadla v okruhu vodního dochlazování turbodmychadla (THP)

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

blank
Author
Redakce