Subaru eBoxer

Renault Clio IV (2012 – 2018): Profil ojetiny

Celkové hodnocení 3 z 5
  • X-Faktor
    3,5 z 5
  • Komfort
    3,5 z 5
  • Vzhled
    3,5 z 5
  • Kvalita
    3,5 z 5
Filip Rakovan
0

Silné stránky:
Antikorozní ochrana, slušná kvalita, dobrá spolehlivost, příznivé ceny ojetin

Slabé stránky:
Tvrdý podvozek, rizikový motor 1.2 TCe, omezený prostor vzadu

Čtvrtá generace Renaultu Clio navazuje na velice úspěšné předchůdce a i když na českém trhu nemá tenhle model tak neotřesitelné postavení kvůli Škodě Fabia, celkově je to oblíbené a dobře prodávané auto. Na trhu ojetin je tak solidní nabídka a to i vozů českého původu. Ty jsou samozřejmě nejbezpečnější a nejjistější volba, protože lze u nich snadno ověřit kilometry a historii.

Ne snad, že by se s původem renaultů ve velkém podvádělo (na rozdíl od aut koncernu VW a premiových značek), ale importy ze zahraničí mohou mít minulost velmi nejistou, hlavně pokud jde o záznamy ze servisu. Pozor hlavně na auta z jihu Evropy a domácí Francie. Neudržovaná auta s přetaženými servisními intervaly jsou zbytečně riziková, své majitele zlobí a kazí jinak už polepšené automobilce pověst.

Renault musel napravit tu neplechu, kterou napáchaly druhé generace modelů Mégane a hlavně Laguna. Současné renaulty jsou o poznání kvalitnější, mají spolehlivou elektroniku a hlavně skoro vůbec nereznou, ani po vysokých nájezdech. Navíc techniku raději Renault zjednodušil, co emisní normy dovolily, takže některé motory a převodovky jsou snadno a levně opravitelné.

U čtvrté generace Clia tak lze vlastně kritizovat jen věci, které souvisí spíše se subjektivními dojmy. Na někoho bude podvozek zbytečně tvrdý a uskákaný, hlavně na nízkoprofilových pneumatikách. Vzadu pak není moc prostoru a ani kufr hatchbacku není zas tak veliký. Hodně negativních recenzí si vysloužil dotykový palubní infotainment, na který si budete dlouho zvykat a který občas zmatkuje a zamrzá. Ale jinak je Clio vlastně slušné auto.

Motory:

1.2 16V

Dynamicky žádný zázrak, ale jinak spolehlivý a jednoduchý motor bez mimořádných nároků na kvalitu paliva a servis. Pokud chcete jezdit jen po městě, tak jiný motor nehledejte. S tímhle bude do budoucna nejméně problémů. Spotřeba do 7 l/100 km.

0.9 TCe

Překvapivě svižný a hlavně spolehlivý tříválec, který se osvědčil i v Daciích. Lépe mu dělá benzín s vyšším oktanovým číslem, ale díky nepřímému vstřikování nekarbonuje, má jednoduché turbo a celkově je velice nenáročný a odolný. Pokud jezdíte často i po dálnicích, ideální volba. Spotřeba kolem 6 l/100 km.

1.2 TCe

Velmi rizikový motor, který se nehodí na jízdy po městě. Špatně topí, na krátkých trasách za studena ředí olej benzinem, po čase vydře válce a bere olej. Také karbonuje, můžou se mu vytahat rozvody a zlobívá mu zapalování. S malým nájezdem budiž, ale v autě s více než 100 000 km je to neúměrné riziko. Spotřeba okolo 7 l/100 km.

1.5 dCi

Pokud má auto pečlivě vedenou historii, může to být dobrá koupě. Bazarovky s nájezdy přes 300 000 km spolehlivě fungují, takže špatný motor to už není. Vyplatí se ale jen při vyšších nájezdech, po kterých už se ale emisní složitosti a „dieselové věci“ ozvou. V malém autě moc smyslu nedává a pokud najezdíte do 15 000 km za rok, vždycky pro vás bude lepší tříválec 0.9 TCe. Spotřeba dieselu do 5 l/100 km.

1.6 TCe R.S.

Ostrá verze R.S. je rychlá, ale servisně náročnější. První majitelé dávají autům dost zabrat a na stavu ojetin to bývá vidět. Trpí hlavně podvozek a brzdy. Dvouspojková převodovka, normálně spolehlivá, tu pracuje na hranici svých konstrukčních limitů a dochází u ní k přehřívání. Kupujte jen s velkou opatrností.

Nejčastější závady ojetin:

Ředění oleje benzinem, vydřené válce, spotřeba oleje, karbonování (1.2 TCe)
Opotřebovaná spojka (hlavně u 0.9 TCe)
Vrzání interiéru už po nízkém nájezdu (vlastnost, hlavně u vozů na nízkoprofilových pneu)
Závady vstřikovačů, DPF a turbodmychadla (diesel 1.5 dCi po vysokém nájezdu)
„Zamrzající“ dotykový infotainment

Jak na servis:

Původní tovární dvouletý interval s limitem 30 000 km je naprostý nesmysl. U všech motorů doporučujeme měnit olej nejpozději po jednom roce nebo 15 000 km. U 1.2 TCe raději už po 10 000 km a pokud kupujete R.S. a jezdíte ostře a na závodní okruh, tak klidně už po 6000 km. U přeplňovaných benzinových motorů doporučujeme tankovat benzín s minimálně 98 oktany a čistícími aditivy. Diesel 1.5 dCi pak potřebuje kvalitní aditivovanou naftu, ať mu déle vydrží vstřikovače. U motorů s řemenovými rozvody zkraťte interval na maximálně 6 let nebo 120 000 km. Na korozi Clio normálně netrpí, ale poškození laku opravte včas, ať nezačne oranžový mor hlodat.

Koupit – nekoupit:





Aktuálně na prodej:





blank
Author
Filip Rakovan

Napsat komentář