Subaru eBoxer

Renault Thalia II. generace (2008 – 2013): Profil ojetiny

OVERALL RATING 2.75 of 5.0
  • Performance
    2 of 5.0
  • Comfort
    2 of 5.0
  • Interior
    3 of 5.0
  • Exterior
    4 of 5.0
Redakce
0

Druhá generace Renaultu Thalieá je postavena na mechanickém základu té předchozí, technicky je tedy podobná spíše Renaultu Clio 2. generace, z nějž první Thalia vycházela. Thalia patřila k vůbec nejlevnějším vozům na trhu, takže očekávání jízdního komfortu, kvality zpracování a spolehlivosti bylo u mnohých motoristů adekvátně nízké.

Prostor pro cestující je sice malý a jízdní vlastnosti jsou poznamenány příliš měkkým podvozkem a podobně rozvláčným řízením, ovšem na rozdíl třeba od první generace Dacie Logan karosérie Thalie nerezne a dílenské zpracování je také lepší (byť samozřejmě nijak zázračné).

Schopnost bezproblémově dovézt posádku z bodu A do bodu B je dána hlavně použitou jednoduchou technikou. Týká se to především benzínových motorů, z nichž prodejně dominovala nejjednodušší dvanáctistovka. K pohonu pouhých 900 kg vážícího auta bohatě postačuje, netrpí žádnou chronickou vadou a kdo u ní podle servisního plánu mění rozvodový řemen, olej, filtry a svíčky, tomu bude sloužit třeba věčně. Výjimečně se objevují problémy s nepravidelným volnoběhem, obvykle jsou však dané právě přesluhujícími svíčkami, vzácněji vadnou lambda sondou, vadnou zapalovací cívkou nebo škrtící klapkou. Stejně to platí i pro větší 1.4 16V.

Diesely 1.5 dCi, které po letech trpí rozličnými závadami, do Thalie moc nedoporučujeme a naštěstí je ani nikdo nekupoval. Byly totiž výrazně dražší. Auto jako takové má ze servisního pohledu slabých míst málo. Zde časté pískání brzd je sice otravné, ale hybnost auta to neomezuje, občasné úniky oleje z převodového ústrojí také nedosahují intenzity, která by bránila bezproblémovému získání známky z STK.

Jednou z častějších, ale nijak vážných závad je přerušení kabeláže vedoucí do víka zavazadelníku, pro šikovného domácího kutila je však oprava záležitostí několika minut.

Komfortně laděný podvozek má nižší životnost přední nápravy, vytlučené čepy lze však měnit samostatně a opravy nejsou drahé. Ojeté Thalie mívají navíc nízké kilometrické nájezdy. U vozů s příplatkovou klimatizací vyzkoušejte její funkčnost, náplň média je poměrně malá a už menší úniky (zde nijak vzácné) jsou na intenzitě chlazení výrazně znát. Celkově jde o nenáročné jednoduché auto, jehož spolehlivost je spíše příjemným překvapením.

Motory, které doporučujeme
1.2 16V 55 kW
Do jednoduchého vozu patří jednoduchý motor. Nejlevnější a tedy nejprodávanější dvanáctistovka to splňuje, je osvědčená, spolehlivá, v lehoučkém sedanu přiměřeně pružná a docela úsporná. Klidnějšímu řidiči běžně jezdí za 6 litrů.

Typické závady

  • Závady zamykání kufru (obvykle prodřený kabel)
  • Pískání brzd
  • Vůle v kolejnicích předních sedadel
  • Vůle v rejdových čepech (více jeté kusy)
  • Závady EGR ventilů, turbodmychadel, vstřikovačů (1.5 dCi)
  • Úniky náplně z klimatizace (u vozů které ji mají)
  • Nedostatečný účinek ruční brzdy
  • Vadné zapalovací cívky (sporadicky, benzínové verze)

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

blank
Author
Redakce