Uvolňování protikoronavirových opatření umožní otevřít kromě jiných i prodejcům nových a ojetých vozidel. Zejména autobazary a prodejci zánovních ojetin se chystají na zvýšený zájem motoristů. Důvodem jsou jak vysoké ceny nových automobilů, tak větší snaha lidí šetřit.

Automobilový trh v České republice dostane ve čtvrtek 3.12.2020 opět zelenou. Protiepidemický systém ČR tzv. PES poprvé od zavedení ukázal pokles nákazy na úroveň třetího stupně, což znamená uvolňování zavedených opatření. Kromě jiného tak otevřou své prodejny i autosalony a autobazary. Musejí však dodržovat určitá pravidla.

Uzavírání venkovních prodejních ploch autobazarů přitom určitě nebylo na místě, jde ale jen o jeden z mnoha nesmyslných kroků české vlády. V každém případě to teď vypadá, že motoristé toužící po automobilu konečně budou mít možnost vybírat a nakoupit u profesionálního prodejce. Současně se také otevírají dveře těm, co chtějí svůj vůz prodat nebo jej dát protiúčtem při pořizování nového vozidla.

Při platnosti přísnějších opatření měli tito zájemci možnost uzavření obchodu jen přes soukromou inzerci nebo online. Právě v online prodejích ojetých a zánovních vozidel je jasným lídrem trhu AURES Holdings, provozovatel sítí AAA AUTO a Mototechna. Také tento největší prodejce v ČR se chystá na otevření svých poboček.

„Okamžitě jsme zahájili práce na přípravě poboček pro čtvrteční otevření. Ve všech 22 tuzemských autocentrech AAA AUTO budeme na zákazníky připraveni podle vládou požadovaných opatření. Věřím, že do konce roku díky možnosti prodávat nejen on-line, ale i v kamenných provozovnách alespoň trochu vylepšíme letošní prodejní výsledek. Budeme zároveň doufat, že koronavirus neomezí podnikání i v dalším kalendářním roce,“ říká Karolína Topolová, generální ředitelky a předsedkyně představenstva společnosti AURES Holdings, provozovatele značek AAA AUTO a Mototechna.

Nyní můžeme jen doufat, že se situace bude nadále zlepšovat a k opětovnému uzavírání prodejen už nedojde. Čtvrteční otevření autocenter a autobazarů přivede k prodejcům nejen běžné zákazníky, ale i firemní zákazníky, kteří sice mohli nakupovat i v době přísnějších opatření, ale při uvolnění pravidel pro ně bude situace citelně příjemnější.