Průměrná doba, po kterou jsou inzerované automobily v nabídce, klesla z 52 dní na 32. Nejrychleji mizí vozy, které se již nevyrábí. Například Peugeot 106 si svého kupce najde průměrně za dva dny.

Neklidná situace na trhu s ojetými vozy se projevuje nejen omezenou nabídkou a vyššími cenami, ale i podstatně kratší dobou, po kterou auta vydrží v nabídce. Zájemci o ojetinu tak nesmí dlouho váhat. Průměrná doba po, kterou jsou inzerované automobily v nabídce, klesla z 52 dní na 32.

Například v České republice nejoblíbenější Škoda Octavia se prodá nejčastěji za 29 dní. Přitom před dvěma lety to trvalo 47 dní. Více než kdy dřív tak v segmentu aut z druhé ruky platí – kdo dřív přijde, ten dřív jede. Data vyplývají z kontinuálního monitoringu trhu ojetých automobilů mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.

„Klesající nabídka a rostoucí ceny hrají ve prospěch těch, kteří se chtějí zbavit svého stávajícího automobilu. Zájemci o koupi naopak musejí být ve svém nákupním procesu daleko pružnější a dlouho se nerozmýšlet, pokud mají pocit, že našli právě ten správný automobil. Za poslední dva roky klesl počet dní, po které jsou automobily v inzerci, v nabídce na českém trhu o 39% na 32 dnů. Například Čechy nejoblíbenější Škoda Octavia se nejčastěji prodá za 29 dní, před dvěma lety to trvalo 47 dní,“ uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO.

„Nejrychleji se pak prodávají automobily, které se již nevyrábí. Absolutním rekordmanem je Peugeot 106, který se v nabídce na trhu ohřeje nejčastěji jen dva dny, než najde svého nového majitele,“ doplnil Vaněček.

Zatímco v roce 2019 se na první příčky nejrychleji skupovaných ojetin dostaly Škoda Felicia, Suzuki Jimny nebo Mazda CX-7 s celkovými 27 až 37 dny v nabídce, v loňském roce se prodávaly nejčastěji za 22 až 25 dní a rozhodně nepatřily mezi ty nejrychleji se prodávající. V roce 2021 patří první příčky žebříčku nejrychleji prodávaných automobilů vozům Peugeot 106 (2 dny), Daewoo Matiz (10 dní) a prostornému MPV Renault Grand Espace (14 dní).

„Nejdéle trvá prodej luxusních automobilů. Například vozů Ferrari 488 se loni v nabídce na českém trhu objevilo 22 a prodej pak trval okolo 132 dní. S tím ale prodávající při ceně okolo šesti milionů počítá,“ doplnil Vaněček.