Pandemie koronaviru a s ní související lockdowny v uplynulých osmnácti měsících vedly k razantnímu zvýšení podílu on-line nákupů ojetých vozů na trzích v celé střední Evropě. V rámci skupiny AURES Holdings je o prodej s využitím on-line procesů zájem i v současné době, v tuzemsku se měsíčně týká až čtvrtiny vozů.

Síť AAA AUTO v průběhu tří tuzemských vládních lockdownů v rámci koronavirové pandemie loni a letos v zimě a na jaře postupně navyšovala objem ojetých vozů prodaných on-line. Z 20%, přes 50% až k téměř 85 procentům obvyklého objemu, který byl běžný na otevřených pobočkách před nástupem pandemie. Ani po znovuotevření prodejních center ale on-line nákupům ojetin není konec.

„Po znovuotevření poboček letos v květnu jsme stejně jako ostatní obchodníci čekali, jak se zákazníci zachovají a zda zůstane on-line oblíbeným prodejním kanálem i nadále. Nám se to naštěstí povedlo. Zákazníci si totiž v rámci lockdownů postupně zvykli, že vůz si lze vybrat a objednat on-line, pro což máme vytvořený kompletní proces prodeje, od výběru přes platbu až po doručení. Proces zákazníkům umožňuje se s vozem velmi detailně seznámit, aniž by si ho museli reálně osahat. Mezi oblíbené způsoby nákupu s využitím on-line služeb patří jak přímý prodej přes web, tak asistovaný on-line nákup vozu z jiné pobočky, než na které se zákazník nachází,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.

Díky tomuto procesu mají zákazníci přístup nejen k vozům z velmi široké nabídky, stojícím na jiných pobočkách v tuzemsku, ale mohou si navíc objednávat i vozy vykupované v rámci společnosti Driverama v Německu i z poboček na Slovensku, v Polsku a Maďarsku. Zejména prověřené automobily z německého trhu pak mohou být pro řadu českých motoristů lákadlem.

„Všechny tyto vozy prošly detailním kontrolním procesem na výkupu, všechny vlastníme a poskytujeme na ně tím pádem odpovídající garance – zákazník tak čerpá benefit historicky nejširšího výběru aut z našich globálních zásob mezinárodního prodejce. Tuzemským zákazníkům se tak díky našemu působení v celé Evropě otevírají zcela nové možnosti výběru aut. A to navíc v situaci, kdy je na domácím trhu rekordně nízké množství aut,“ uvedl provozní ředitel AURES Holdings Petr Vaněček.

Optimalizované procesy umožňují vozidlo v rámci země převést na jinou pobočku v řádu hodin. Ze zahraničních poboček se vozy převážejí v rámci několika dnů, včetně zajištění veškerých převodů a administrativních formalit. Plně on-line v současné době síť AAA AUTO prodává vozy zejména na export, kde si zákazníci ze zahraničí měsíčně objednávají 250 až 300 vozů přímo kliknutím na webové stránce.

„Pokud jde o asistovaný nákup s využitím on-line procesů, zákazníci si vybírají vůz s naším prodejcem na počítači přímo na pobočce. Mají k dispozici celou nabídku vozů, a to jak z jiných poboček po celé republice, tak i z poboček v zahraničí v rámci celé skupiny AURES Holdings. Měsíčně si takto od nás v tuzemsku odveze vůz, vybraný a zaplacený on-line, až čtvrtina lidí,“ vysvětluje Karolína Topolová. „Dá se tedy říci, že historické rekordní prodeje, které jsme zaznamenali v červenci, srpnu a září, kdy jsme v rámci skupiny dohromady prodali 26 000 vozů, jdou na vrub právě přetrvávajícímu zájmu o různé formy prodeje s využitím on-line procesů,“ uzavírá Topolová.