Muži si dávají při výběru vozu velmi záležet na veškerých detailech. Před výběrem nového vozu si projdou všechny weby, internetové diskuze, přečtou si velké množství recenzí a případně se poradí se svojí rodinou nebo kamarády. Nevynechají jediný detail a mají mnohem víc požadavků na výbavu automobilu než ženy. Ženy zohledňují při výběru vozu zejména praktickou stránku a upřednostňují menší kompaktní automobily s ladným a moderním vzhledem. Jsou pragmatičtější a zvažují i náklady na provoz vozu, jako je spotřeba a druh paliva či servis. Ke koupi si přizvou i známého automechanika, aby jim s výběrem a kontrolou pomohl.

Podle statistik největšího prodejce ojetých automobilů AAA AUTO z loňského roku stále platí, že ojeté automobily kupují častěji muži než ženy. Výrazně větší procento, konkrétně 72%, patří právě mužům. „Přestože mají ženy obecně raději menší automobily, rozhodně neplatí, že by se bály velkých vozů. Více řeší praktičnost auta. Muži jsou ochotni investovat do automobilu v průměru o 20 000 korun více než ženy, ženy ale kupují mladší a méně ojeté vozy. Je to proto, že si uvědomují, že s větším nájezdem kilometrů rostou i nutné náklady do oprav vozu,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.

Muži utrácejí v průměru 217 000 korun za automobil s nájezdem téměř 124 000 km. Ženy zaplatí za vůz v průměru 197 000 korun a vybírají auta s nájezdem v průměru o 14 000 kilometrů nižším. U obou pohlaví vedou v oblibě značky Škoda (muži 31%, ženy 28%), Volkswagen (muži 11%, ženy 10%), Hyundai (muži 8%, ženy 10%) a Ford (muži 8%, ženy 6%). Názory se rozchází až na páté pozici, kdy ženy upřednostňují Peugeot (6%) a muži Renault (4%). Z modelů aut vede u žen Škoda Fabia (10%), u mužů Škoda Octavia (13%).

Co se týká barvy vozu, obě pohlaví volí téměř ve čtvrtině případů nejraději praktickou štříbrošedou barvu, na které nejsou tolik vidět nečistoty a drobné škrábance. Již na druhé příčce se ale preference v barvách liší. Ženy volí spíše bílou (17%) a modrou (14%), muži zase černou (15%) a pak také bílou (15%).

Muži i ženy shodně upřednostňují silnější motory, a to nejčastěji s objemem 2,0 litru (muži 22%, ženy 15%). V případě typu karoserie se obě pohlaví liší. Muži z 30% volí vozy kombi, ženy dokonce ze 42% hatchback. SUV si obě pohlaví vybírají v 17% případů, MPV ve 12%. Muži stále upřednostňují dieselové vozy (50,3%) a oproti ženám pomalu přichází na chuť i alternativním palivům. Ženy z 62% důvěřují spíše benzínovým automobilům a alternativní pohony je téměř nezajímají.